نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

دشمن تلاش می کند نقش ولایت فقیه و روحانیت را در جامعه کم رنگ جلوه دهد

ذوالنوری گفت: دشمن و جبهه استکبار با بهره گیری از جنگ روانی و رسانه‌ای تلاش و برنامه ریزی می کند نقش ولایت فقیه و روحانیت را کم رنگ و در جامعه التهاب آفرینی کند.
کد خبر: ۵۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ - 14May 2022

دشمن تلاش می کند نقش ولایت فقیه و روحانیت را در جامعه کم رنگ جلوه دهدبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت الاسلام «مجتبی دوالنوری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز(شنبه) در همایش تجلیل از فرماندهان روحانی دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی فجر اهواز با اشاره به نقش روحانیت و ولی فقیه درمقابله با دشمنان در ۴۳ سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیون و طلاب در هشت سال دفاع مقدس در محورهای گوناگون رزمی و تبلیغی به وظایف دینی و ملی خود عمل کرده و چهار هزار شهید تقدیم اسلام و ایران کردند.

وی به نقش رزمی، تبلیغی، فرماندهی و تخصصی روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اگر حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نبود و پا به پای رزمندگان حرکت نمی‌کردند پیروزی به سادگی قابل دسترس نبود.

ذوالنوری گفت: دشمن و جبهه استکبار با بهره گیری از جنگ روانی و رسانه‌ای تلاش و برنامه ریزی می کند نقش ولایت فقیه و روحانیت را کم رنگ و در جامعه التهاب آفرینی کند.

موسس تیپ امام صادق(ع) به شهادت ۲۶ امام جمعه و ۱۴۹ روحانی اهل سنت در طول هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و متذکر شد: بسیاری از شهدای روحانی، برای اینکه بتوانند در خطوط مقدم جبهه ها حضور داشته باشند روحانی بودن خود را مخفی می کردند به همین دلیل باید گفت تعداد شهدای روحانی بیش از چهار هزار نفر است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد به آیات الهی به نقش ایمان و عوامل معنوی در پیروزی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ما در جنگ تحمیلی به لحاظ امکانات بسیار ضعیف‌تر از دشمن بودیم ولی با توکل و ایمان به خدا توانستیم دشمن را شکست دهیم و این وعده الهی است.

وی از روحانیون خوزستانی به خصوص آیت الله موسوی جزایری، مرحوم آیت الله جمی و مرحوم نوری امام جمعه فقید آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و افزود: این عزیزان هم میزبان بودند و هم در صف مقدم جبهه ها، یاریگر رزمندگان بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گمنام روحانی و نقش شهید محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: به تعبیر امام راحل، شهید محلاتی موتور انقلاب بود و نقش مهمی در بسیج نیروها برای مقابله با دشمن بعثی داشت.

ذوالنوری همچنین به نقش محوری و بسیار تاثیرگذار امام راحل در پیروزی های رزمندگان اسلام به خصوص آزاد سازی مهران و شکست حصر آبادان اشاره کرد و افزود: نفس گرم و تکلیف آفرین امام راحل گره گشای بسیاری مشکلات در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار