مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خبر داد؛

نقش آفرینی هنرمندان در موزه دفاع مقدس فارس

سردار «کوشکی» گفت: هنرمندان در فاز اول موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس نقش آفرینی خواهند داشت.
کد خبر: ۵۲۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵ - 15May 2022

افتتاح فاز اول موزه‌آرایی مرکز فرهنگی با 25 اپیزود در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس عصر امروز در دیدار با جمعی از هنرمندان استان فارس اظهار داشت: فاز اول موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس با حداقل 25 اپیزود در هفته دفاع مقدس به کمک هنرمندان این استان افتتاح می‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی» در این دیدار ابتدا به بیان مباحثی در خصوص جایگاه هنر در انتقال ارزش‌های والا و فاخر دفاع مقدس به نسل های آینده پرداخت و عنوان کرد: زبان هنر خیلی سریع می‌تواند مخاطب جذب کند همچنان که نماهنگ «سلام فرمانده» این روزها زبان‌زد عام و خاص شده است و سینما، ادبیات، هنرهای ترسیمی، نمایشی و تجسمی نیز می‌توانند به انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، معرفی باغ موزه دفاع مقدس استان فارس و سایر یادمان‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات فرهنگی فاخری با مفهوم ایثار و شهادت در قالب‌ هنر خیلی سریع با مخاطب ارتباط می تواند برقرار کند و مفاهیم را منتقل کنند خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه گفت: کار هنری  به خصوص در حوزه ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس عیار و قیمت مشخصی ندارد و اصلا قابل قیمت گذاری نیست و در کنار آن برکت زیادی در زندگی هنرمند خواهد گذاشت و باعث ثبت افتخاری برای او خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خاطرنشان کرد: آنچه ساختمان و موزه دفاع مقدس را برای بازدید مردم جذاب می‌کند و به آن رونق می‌دهد کاری است که توسط شما هنرمندان انجام می‌شود.

سردار کوشکی افزود: ما 70 اپیزود برای موزه دفاع مقدس پیش بینی کردیم که 34 اپیزود آن قطعی شده 14 عدد از آن وارد مرحله ساخت شده و 6 اپیزود نیز توسط هنرمندان ساخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه در تکمیل موزه دفاع مقدس محدودیت‌هایی به خاطر کمبود فضا و مساحت موزه داریم افزود: تلاش و برنامه‌ریزی ما بر این مبنا است که فاز یک موزه‌آرایی دفاع مقدس با حداقل 25 اپیزود در هفته دفاع مقدس افتتاح شود که این مهم بر عهده هنرمندان است و با وجود دشواری‌هایی که فراروی پروژه‌های هنری وجود دارد امید داریم هنرمندان با نهایت ذوق، خلاقیت و توان خود و با استفاده از مواد و مصالحی ماندگار و پایدار و با کیفیت بالا این کار را به اتمام برسانند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با مرور برخی کم لطفی‌هایی که طی سالیان مختلف به حوزه نشر و توسعه ارزش‌های دفاع مقدس در فارس شده اظهار داشت: کمک‌هایی نیز طی این سالها صورت گرفته اما کافی نیست.

کوشکی خاطرنشان کرد: فارس با حضور فعال در میدان نبرد حق علیه باطل در  هشت سال دفاع مقدس یکی از استان‌های پیشتاز و تاثیرگذار در حوزه ایثار و شهادت است اما به خاطر برخی بی‌مهری‌ها یا کمبود بودجه درخصوص روایت و تبیین زوایا و ابعاد این حماسه و نقش این استان و انتقال آن به نسل کنونی به اندازه کافی کار نشده و یکی از مواضعی که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی منتقل کند تولیدات هنری هنرمندان است زیرا کار هنری خیلی سریع با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

به گفته این رزمنده دفاع مقدس، وجود 270 هزار رزمنده که مستمر یا به تناوب در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و تقدیم نزدیک به 15 هزار شهید که بسیاری از آنها از شهدای شاخص و سرداران تاثیرگذارعملیات‌ها بوده اند و تقدیم ٤٢ هزار جانباز و ٢٢٠٠ آزاده بخش اندکی از حماسه‌ای است که به دست رزمندگان استان فارس رقم خورده و نیاز به بازگویی به نسل‌های کنونی و آتی را دارد تا بتوان با الگوسازی از آنها در تربیت مدیران و مردمان این نسل از آن بهره برد.

وی در پایان سخنان خود گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس اولین مرکزی است که کلنگ‌ آن جهت ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سالها پیش به زمین زده شد و نخستین موزه دفاع مقدس در آن شکل گرفت ولی با وجود تلاش‌ها و اقدامات فرهنگی و مهندسی صورت گرفته مساحت زمین آن از اغلب موزه‌های دفاع مقدس دیگر در استان‌ها کمتر است و با توجه به اختصاص نیافتن بودجه لازم هنوز تکمیل و نهایی نشده و موزه‎‌آرائی و مساله تملک اراضی اطراف آن نیز هنوز باقی مانده است.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار