نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

باید از تصمیم‌های دولت انقلابی حمایت کنیم

«محمدی لائینی» گفت: باید از نظام و ارزش‌ها و تصمیمات دولت انقلابی حمایت کنیم و کسانی که ارزش‌ها را نمی‌خواهند اقلیت هستند.
کد خبر: ۵۲۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۱ - 15May 2022

باید از تصمیمات دولت انقلابی حمایت کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران عصر امروز در دیدار با فرهنگیان استان با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: آموزش و پرورش نهاد بسیار مهم و با عظمت است و باید کم و کاستی‌های دولت‌های گذشته در این حوزه شناسایی شود.

نماینده، ولی‌فقیه در مازندران افزود: آموزش و پرورش جای سیاسی کاری و خودنمایی نیست و جای اخلاص و فداکاری است و معلم باید اینگونه باشد.

محمدی لائینی ادامه داد: معلم هم خلاق است و شخصیت جدیدی را در دانش آموز خلق می‌کند و شخصیت مستعد را متولد می‌کند و هم مظهر رب است و ربوبیت می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش نیاز به تربیت دارد، تصریح کرد: تربیت نیاز به دانش، بصیرت و هدایت راه دارد و معلم هر دو نقش خدا را ایفا می‌کند و خدا هر چه خلق و تربیت می‌کند خوب است و یک معلم شخصیتی را که خلق می‌کند باید خداگونه خلاقیت و ربوبیت کند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: خانواده، فضای مجازی، دوستان و رفقا عوامل تأثیرگذار در تربیت هستند و دمیدن روح عزت نفس و غرور ملی در دانش آموزان را باید توجه کنیم.

وی ادامه داد: دانش آموز امروز باید طوری تربیت شود که اگر یک کشور بیگانه که مهد ضدیت با نظام و انقلاب و جاسوسی و استکبار و استعمار و نفوذ هستند به آن‌ها چراغ سبز نشان داد با عزت نفس و غرور ملی پس بزند.

امام جمعه ساری با اشاره به سند ۲۰۳۰ افزود: عده‌ای برای منافع سیاسی خود بچه‌ها را قربانی می‌کنند و وقتی که سند بالادستی تحول بنیادین داریم نباید دنبال اسناد بیگانه برویم و به سند ساخته خود توجه کنیم و غرور ملی ایجاب می‌کند که دنبال سند ملی برویم.

وی با بیان اینکه مسئول انقلاب اسلامی نباید ادای اشرافی‌گری دربیاورد، تصریح کرد: عزت نفس از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند و مسئول باید مسئله شناخت مصالح عمومی و منافع ملی و قدرت فداکردن مسائل فردی و شخصی نسبت به آن و تعارض منافع را به نفع منافع ملی مدیریت کند و برای منفعت شخصی منفعت عمومی را قربانی نکند.

محمدی لائینی با بیان اینکه باید جراحی اقتصادی اتفاق بیفتد و مصلحت ملی است، گفت: علمای اقتصاد در این زمینه متفق النظر هستند اگر درست نگاه بشود باید این طرح زودتر اجرا شود.

وی به مزیت‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: ارز ترجیحی زمینه فساد را در حوزه واردات ایجاد کرده بود و علاج اقتصاد مملکت همین جراحی اقتصادی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دانش آموزان باید طوری تربیت شوند که بر هوای نفس خود غالب شوند و خود و منافع شخصی را فدای منافع عمومی کنند، بیان داشت: این را باید در مدارس به دانش آموزان بیاموزیم و ایجاد مهارت قدرت تشخیص مصلحت عمومی و منافع عمومی و مهارت فدا کردن منافع شخصی در کنار منافع عمومی و ملی یکی از برنامه‌های بسیار مهم است.

محمدی لائینی گفت: باید از نظام و ارزش‌ها و تصمیمات دولت انقلابی حمایت کنیم و کسانی که ارزش‌ها را نمی‌خواهند اقلیت هستند و فرهنگیان اکثریت محجوب هستند و نظام باید حق و حقوقش را بشناسد و منظور کند برای اینکه عزتش حفظ شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار