دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛

تعریف اعتبار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هلال‌احمر

«سلیمانی» با بیان اینکه جایگاه و نقشی که هلال‌احمر دارد در راستای توسعه فرهنگ ایثارگری، جهاد و فرهنگ ازخودگذشتگی است که باید به آن توجه کنیم، گفت: ردیفی تحت عنوان ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری جزو ردیف اعتبارات جمعیت هلال‌احمر تعریف شده‌ است.
کد خبر: ۵۲۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 15May 2022

توجه به جایگاه و نقش هلال احمر در راستای توسعه فرهنگ ایثارگری و جهاد

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «یعقوب سلیمانی» دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان، با بیان این‌که رسالت و وظیفه جمعیت هلال‌احمر مبتنی بر اصول اخلاقی، دوستی و کاهش آلام بشری است، اظهار داشت: حدود ۸۰ مهمان خارجی در هفته هلال‌احمر از جمله رئیس صلیب سرخ جهانی و دبیر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کشور ما حضور داشتند.

وی به نقل از دبیرکل صلیب سرخ جهانی، جمعیت هلا‌ل‌احمر ایران را جزو پنج کشور مقتدر دنیا دانست و افزود: عظمت جمعیت هلال‌احمر ایران را باید از زبان مسئولان صلیب سرخ جهانی دید.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در شرایط تحریم حتی حساب‌های جمعیت هلال‌احمر ایران با محدودیت روبه‌رو است؛ اما پنج میلیون نفر مهاجر در ایران زندگی می‌کنند که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان نظام در حال تحصیل، آموزش، سرمایه‌گذاری و تلاش برای تولید هستند، عنوان کرد: مهاجران کشور‌های دیگر لابه‌لای سیم‌خاردار‌ها گرفتار می‌شوند و یا در دریا غرق می‌شوند.

سلیمانی با اشاره به جایگاهی که اکنون جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد مردمی دارد، گفت: ۱۰۰ سال از عمر این نهاد می‌گذرد، بخشی از کمک‌هایی جمیت هلال‌احمر در راستای اصول هفت‌گانه مردمی بوده و این جمعیت اگر می‌خواهد موفق شود، مستلزم استقلال و بی‌طرف بودن است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در هر مخاطره‌ای می‌تواند امدادرسان باشد، گفت: این روند خدمت‌رسانی ادامه دارد و جمعیت هلال‌احمر در رواج فرهنگ ایثار و فداکاری در حال متعالی‌بودن است.

سلیمانی با اشاره به نقش هلال‌احمر در پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، عنوان کرد: این جمعیت در سیل، زلزله و سایر شرایط حساس و بحرانی همیشه حضور مؤثر و تعیین‌کننده‌ای دارد.

وی بیان کرد: اگر در دوران دفاع مقس شهید فهمیده و بهنام محمدی‌ها را داشتیم که جان خود را تقدیم انقلاب کردند، امروز هم در همان مسیر و فرآیند حرکت در موضوع ایثار و فداکاری شهید علی لندی‌ها را داریم که جان خود را با نگاه ارزشی و ایثارگرانه تقدیم ملت کردند.

سلیمانی با بیان اینکه نوجوانانی در دوران دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند که با توسل به حضرت فاطمه (س) و حتی بدون اذن پدر و مادر به جبهه می‌آمدند، گفت: امروز هم در آن مسیر و در آن فرآیند شهید فهمیده‌ها را داریم.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه جایگاه و نقشی که هلال‌احمر دارد، در راستای توسعه فرهنگ ایثارگری، جهاد و فرهنگ ازخودگذشتگی است که باید به آن توجه کنیم، افزود: ردیفی تحت عنوان ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری جزو ردیف اعتبارات جمعیت هلال‌احمر تعریف شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها