یادداشت / روزبه قمصری

شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی دو لبه قیچی استعمار دنیای غرب

شیعه انگلیسی و شیعه سنی آمریکایی ساخته و پرداخته دنیای غرب بوده و تاکتیک و راهبرد آن‌ها از بین بردن وحدت و ضربه زدن به جهان اسلام است.
کد خبر: ۵۲۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۹ - 16May 2022

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه قیچی استعمار دنیای غربگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ اصول دین در تمامی مذاهب اسلامی ویژگی‌ها و مشترکات فراوانی دارند که موجب وحدت، انسجام و یک دلی بین مسلمانان در جهان اسلام می‌شوند. در واقع همین وحدت میان مسلمانان است که بزرگترین خطر برای دنیای غرب به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

بر این اساس همواره شاهد بوده و هستیم که دنیای غرب و عمله آن اسرائیل غاصب به منظور اینکه هرچه بهتر و دقیق‌تر بتوانند اهداف و برنامه‌های خود مبنی بر اشغال کشور‌های اسلامی و به اسارت درآوردن مسلمانان منطقه خاورمیانه را عملی کنند به دنبال ضربه زدن و آسیب رساندن به وحدت میان مسلمانان و از بین بردن یکپارچگی کشور‌های اسلامی هستند.

البته در این میان آمریکا و رژیم صهیونیستی با استفاده و به کار بردن انواع و اقسام ترفند‌ها سعی کردند تا وحدت و انسجامی که میان کشور‌های اسلامی است را از بین ببرند. ازجمله این ترفند‌ها می‌توان به ایجاد شیعه انگلیسی و شیعه سنی آمریکایی در داخل مرز‌های سرزمینی کشور‌های اسلامی است تا از این راه زمینه‌های ایجاد و بروز اختلاف و چند دستگی میان مسلمانان کشور‌های مسلمان را ایجاد و فراهم کنند.

اخیرا نیز دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین با گسترش بیش از پیش و افزایش تمرکز خود بر شاخ و برگ دادن به شیعه انگلیسی و شیعه سنی آمریکایی با بزرگنمایی آن‌ها سعی دارند تا اهداف شوم و نامبارک خود را پیرامون تضعیف شیعیان و به حاشیه راندن آن‌ها در جهت تقویت جریان صهیونیسم جهانی و ایجاد انحراف در دین مبین اسلام را تحقق ببخشند.

در این میان سیاست‌های انگلیس در دهه‌های اخیر همواره به عنوان سرمنشاء و منبع خطر و تهدید علیه جهان اسلام بوده که اگر خیلی دقیق و موشکافانه به حوادثی که در سال‌های اخیر در دنیا رخ داده نگاه کنیم به این نتیجه روشن و واضح دست پیدا می‌کنیم که در جریان وقوع حوادث و رویدادهایی، چون کشتار مسلمانان در میانمار، تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان، ظهور داعش و فتنه اخیر سوریه و جنگ یمن همیشه پای انگلیس و آمریکا در میان بوده است.

حال در این میان ایجاد شیعه انگلیسی و شیعه سنی آمریکایی با هدایت پشت پرده آمریکا و اسرائیل همانند دو لبه یک قیچی به دنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان و ایجاد آشوب و درگیری بین کشور‌های اسلامی و متشنج کردن اوضاع منطقه خاورمیانه است. نمود آن را در حرکات داعش در تلاش برای اشغال سوریه و عراق می‌توان دید که اگر جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های جان بر کف او نبودند هم اکنون داعش بر دو کشور سوریه و عراق حکومت می‌کرد.

نکته مهم و اساسی در این میان مسلمانان و کشور‌های اسلامی باید به شدت و با دقت به آن توجه کنند این است که آن‌ها باید در این مسیر که میدان مبارزه با دشمنان اسلام و مسلمین است از سلاح ایمان و اتحاد در جهت مقابله و برخورد با برنامه‌ها و فتنه‌های آمریکا و اسرائیل استفاده کنند و هوشیارانه تمامی برنامه‌ها و نقشه‌های تفرقه انفکنانه دشمنان را شناسایی و کشف کرده و برای خنثی کردن آن‌ها تلاش کنند.

البته در این میان مسلمانان باید توجه ویژه‌ای هم به برخی از کشور‌های اسلامی داشته باشند که به دلیل حاکمان دستنشانده‌ای که دارند در این میدان مبارزه خواسته یا ناخواسته نقش پیاده نظام دشمن را بازی کرده و نقشه‌های آن‌ها را در جهت ضربه زدن و تضعیف اتحاد کشور‌های اسلامی در منطقه پیاده می‌کنند.

در این میان در مقیاسی کوچک شیعیان و اهل سنت و در مقیاسی بزرگ‌تر کشور‌های شیعه مذهب و کشور‌های دارای مذهب سنی باید ضمن سعی و تلاش در جهت نزدیکی به یکدیگر از دمیدن در آتش هرگونه اختلاف خودداری کرده و این مجال را برای دمشنان اسلام و قرآن فراهم نکنند.

در پایان باید گفت با توجه به وضعیت و شرایط دنیای کنونی و نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان برای تضعیف و از بین بردن قدرت بزرگ و عظیم اسلام در جهان اتجاد و همگرایی تنها راه نجات دنیای اسلام در برابر استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکای جهانخوار و صهیونیستم غاصب است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها