مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد؛

ضرورت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب هنر‌

«رعیت» گفت: در قالب فرهنگ و هنر باید گنجینه عظیم دفاع مقدس را برای سلایق مختلف جامعه بازنشر کنیم.
کد خبر: ۵۲۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 16May 2022

ضرورت نشر گنجینه عظیم دفاع مقدس در قالب هنر برای سلایق مختلف جامعه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، نخستین جلسه کمیته فرهنگی، هنری و ادبی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امروز هر چه داریم به یمن وجود دلاوری‌های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و در امتداد مسیر انقلاب اسلامی است و نباید در غفلت و دنیازدگی ما این ارزش‌ها و اندیشه‌های پاک و انسان‌ساز دچار فراموشی شوند.

وی همچنین بر حفظ میراث به‌جای مانده و بسط و گسترش آن تأکید کرد و گفت: در قالب فرهنگ و هنر باید این گنجینه‌ عظیم را برای سلایق مختلف جامعه بازنشر کنیم.

رعیت با اشاره به اینکه در آستانه‌ سالروز آزادسازی خرمشهر هستیم و از هم‌اکنون ضمن ترسیم چشم‌انداز باید نقشه‌ راهی را ترسیم کنیم، گفت: حفظ و بسط آرمان‌ها باید در اولویت قرار بگیرند و بنا به نیاز و اقتضای زمانه، بهترین تصمیم‌ها و اقدامات باید انجام شود.

در ادامه‌ جلسه «ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: کمیته فرهنگی هنری ادبی دفاه مقدس یکی از کمیته های چهارگانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و مهمترین هدف تشکیل این کمیته، جلوگیری از موازی کاری برنامه های فرهنگی هنری دستگاه ها و تجمیع و اجرای برنامه های باکیفیت با مشارکت ادارات فرهنگی استان است.

وی به تشریح ششمین دوره جشنواره هنری فانوس پرداخت و بیان داشت: جشنواره هنری فانوس یکی از مهمترین رویدادهای هنری در حوزه دفاع مقدس است که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد و جهت برگزاری باشکوه تر و باکیفیت تر این جشنواره مشارکت همه دستگاه های فرهنگی استان ضروری است.

سپس در ادامه‌ی جلسه ضمن ارائه پیشنهادهایی از سوی حاضران در خصوص توجه به ظرفیت اقوام، توجه کیفی به آثار تولیدی و ضرورت برنامه محوری و فعالیت‌های هدفمند مردم محور؛ موضوع ششمین دوره جشنواره فانوس در استان گلستان در دستور جلسه قرار گرفت و حاضران نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها