مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

روند سازش و آشتی با اشغالگران به بن‌بست رسیده است

شهاب گفت: روند سازش با اشغالگران صهیونیست به بن‌بست رسیده است و سازشکاران نمی‌توانند ملت فلسطین را برای ادامه این مسیر قانع کنند.
کد خبر: ۵۲۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 16May 2022

روند سازش و آشتی با اشغالگران به بن بست رسیده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «داوود شهاب» مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از اختلافات داخلی در میان فلسطینیان، اظهار داشت: برغم اینکه طرح سازش به بن بست رسیده، ولی صاحبان آن همچنان پیمان اسلو را زیربنای سیاسی مذاکراتی می‌دانند که متوقف شده و به نقطه صفر رسیده است.

وی افزود: ما تمسک و دلبستگی به پیمان اسلو را عامل و مانع اصلی دستیابی فلسطینی‌ها به یک توافق داخلی می‌دانیم.

شهاب بیان کرد: بن بست و تنگنا‌های داخلی فلسطین به اختلاف‌ها درباره برنامه‌های سیاسی مرتبط است و باید بدانیم که این اختلاف برسر شیوه و شکل حکومت یا درگیری برسر آن نیست که بتوان آن را با تشکیل یک حکومت و یا توافق وتقسیم مناصب حل و فصل کرد.

وی امضای پیمان اسلو از سوی رهبران فلسطینی در سال ۱۹۹۳ میلادی را که نخستین موافقتنامه بین حکومت اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود، ریشه اصلی اختلافات داخلی در میان فلسطینی‌ها دانست و گفت: اختلاف برسر اصل پروژه و طرح سیاسی است و این اختلاف پس از امضای پیمان اسلو توسط سازمان آزادیبخش فلسطین ظهور و بروز یافت و گسترده‌تر شد.

 عضو جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: ما به این پیمان که یک خطر سهمگین برای موضوع و آرمان فلسطین است اعتراض و امضای آن را یک انحراف شدید در سازمان آزادی بخش و برنامه‌های آن اعلام کردیم.

شهاب یادآور شد: سازمان آزادیبخش فلسطین برای آزادسازی فلسطین تاسیس شد و نام آن با این هدف پیوند خورده است، ولی هنگامی که برای امضای پیمان اسلو که به معنای دست کشیدن و چشم پوشی از فلسطین بود پیشقدم شد، با اساسنامه، برنامه‌ها و نقش خود به مخالفت برخاست.

وی در انتقاد از مسئولان تشکیلات خودگردان بخاطر هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی گفت: در مقابله با دشمن صهیونیستی ما دشمن خود را به خوبی می‌شناسیم و با تمام نیرو با او مقابله می‌کنیم و به پشت سر نگاه نمی‌کنیم و مشکلات و ملاحظات داخلی ما را از مبارزه باز نمی‌دارد، ولی بی تردید، عوامل دیگری نیز در مسیر مقاومت تهدید و چالش به شمار می‌رود که یکی از این چالش‌های بزرگ هماهنگی امنیتی با دشمن و محاصره شدید است.

مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن و همچنین هماهنگی‌های امنیتی برخی کشور‌های عربی با صهیونیست‌ها و محاصره تحمیلی بر ملت فلسطین و مقاومت که متاسفانه برخی طرف‌های این محاصره کشور‌های عربی هستند مشکلات فلسطین را دوچندان کرده است.

شهاب گفت: محاصره مالی شدید مقاومت و پیگرد نهاد‌هایی که پایداری و مقاومت ملت فلسطین را پشتیبانی یا حمایت می‌کنند و تحریم کمک ها، خانواده شهدا و اسیران مقاومت را از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم ساخته است و همه کسانی که در این باره نقشی ایفا می‌کنند به اشغالگران خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر چند که تفرقه و اختلاف داخلی تاثیر زیادی بر روند بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ‌های غزه با رژیم صهیونیستی داشته است، ولی برخی از طرف‌ها این اختلاف داخلی را بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از کمک به ملت فلسطین قرارداده و به مسئولیت خود درقبال فلسطین و مقدسات عمل نمی‌کنند.

شهاب افزود: ما معتقدیم که وظیفه مسلمانان و عرب‌ها در دفاع از فلسطین نباید تحت تاثیر اختلافات داخلی فلسطین قرار گیرد و ملت فلسطین نباید به خاطر این اختلاف از حقوق خود محروم شود.

وی اظهار کرد: راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوان بدون تاثیر پذیری از اختلاف‌ها و شرایطی که این اختلاف‌ها ایجاد می‌کند بتوان از فلسطین دفاع کرد، زیرا بیشتر نیرو‌های فلسطینی مواضع سیاسی و حضور یکپارچه‌ای در میدان دارند.

مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: پشتیبانی کشور‌های اسلامی و عربی از فلسطین به خاطر برخی محدودیت‌ها و محاصره کاهش یافته است و بسیاری از کشور‌ها از ترس تحریم شدن، به فلسطین کمکی نمی‌کنند.

شهاب تاکید کرد: تنها کشوری که کمک‌های آن فلسطین تغییری نکرده جمهوری اسلامی ایران بوده است که همه با همه فشار‌ها و مشکلات برای رساندن کمک‌ها به مقاومت فلسطین و خانواده‌های شهدا، اسیران و زخمی‌ها مقابله کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها