مسئول گروه جهادی «شهید ذوالفقاری» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هدف گروه‌های جهادی خدمات رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت جامعه است

«زینلی‌پور» گفت: در راستای همگانی کردن شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خدمات رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت، گروه جهادی «شهید ذوالفقاری» یزد تشکیل شد و در تمام زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۵۲۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ - 16May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، رزمایش «جهادگران فاطمی» مدتی پیش همزمان در سراسر کشور آغاز شده است. در استان یزد نیز هزار و ۲۰۰ جهادگر مشغول انجام خدمت هستند. گروه جهادی «شهید محمدهادی ذوالفقاری» یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی رد زمینه عمرانی، فرهنگی و اشتغال‌زایی در استان است که بارها مورد تقدیر قرار گرفته است. به همین دلیل گفت‌وگویی با «محسن زینلی‌پور» مسئول گروه جهادی «شهید محمدهادی ذوالفقاری» یزد انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

خدمات رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت

دفاع‌پرس: لطفا مختصر گروه جهادی «شهید محمدهادی ذوالفقاری» را معرفی کنید؟

در راستای همگانی کردن شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت، گروه جهادی «شهید محمدهادی ذوالفقاری» یزد تشکیل شد که در زمینه عمرانی، فرهنگی و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند. این گروه از کار گروه‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند.

کارگروه «تحقیق» نیز وظیفه شناسایی نیازمندان و اولویت بندی را برعهده دارد و نسبت به نیازی که دارند به کارگروه‌های مختلف دیگر ارجاع داده می شوند.

کارگروه «معیشت» طی ۲۶ مرحله اجرای رزمایش معیشتی بالغ بر دو هزار و 900 بسته معیشتی به نیازمندان توزیع کرده است. در طول سال نیز ماهیانه به خصوص اعیاد و ماه رمضان این رزمایش انجام می‌شود.

کارگروه «دانش آموزی» که نسبت به تأمین بسته های مورد نیاز در مدارس اقدام می کند. کارگروه «سلامت و درمان» خدماتی از قبیل مشاوره، انعقاد قرارداد با پزشکان و دندانپزشکان مختلف جهت ویزیت و درمان رایگان بیماران و بعضا ارائه داروی رایگان انجام می دهد.

کارگروه «تسهیلگری ازدواج و تهیه جهیزیه» تاکنون ۱۴ دست جهیزیه کامل تحویل نیازمندان داده شده است. در کارگروه «اشتغال» علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال به ارائه وام های قرض الحسنه نیز پرداخته می شود. تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد و بسیج سازندگی در خصوص ارائه وام‌های اشتغال زایی نیز منعقد شده است. کارگروه «فضای مجازی» نیز در راستای رسانه ای  کردن عملکرد کارگروه ها اقدام می کند.

خدمات رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت

دفاع‌پرس: در رزمایش جهادگران فاطمی چه اقداماتی انجام داده اید؟

در رزمایش جهادگران فاطمی تیمی آماده شد که در بحث عمرانی در منطقه خاتم حضور پیدا کنند ولی با توجه به سیلی که اخیرا در یزد تعدادی از لوازم و وسایل خانه های مردم ویران شد و با توجه به دستور بسیج سازندگی و استانداری و بخشدار مرکزی یزد قرار بر این شد که این گروه که در تعمیرات لوازم تخصص دارد در یزد حضور داشته باشد.

گروه جهادی شهید ذوالفقاری از ۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت در روستای سیل زده «سید میرزا» حضور داشتند و به  تعمیر تخصصی لوازم خانگی مردم این منطقه پرداختند.

خدمات رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت

دفاع‌پرس: از دیگر اقدامات این گروه بفرمایید؟

در سال گذشته و ابتدای سال جاری نیروهای جهادی سه مرتبه به کرمان اعزام شدند و در منطقه «منوجان» علاوه بر اهدای بسته های معیشتی به تعمیرلوازم خانگی مردم نیز پرداختند به مدت یک هفته در روستای «چاه باغ» منطقه قلعه گنج کرمان برای اولین بار گروه جهادی به صورت خانوادگی اردوی جهادی خارج از استان را برگزار کرد و یک تجربه بسیار عالی برای اعضای گروه بود.

در این منطقه علاوه برا کارهای عمرانی مثل مرمت و ساخت و ساز توسط برادران، کارهای مشاوره و اشتغالزایی خانگی و مشاوره های عمومی و انفرادی توسط خواهران صورت گرفت. برگزاری مسابقات فرهنگی و اجرای مداحی فرزندان و توزیع بسته های معیشتی از جمله اقداماتی بود که در طول مدت این یک هفته توسط گروه جهادی صورت گرفت.

مصاحبه از: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها