مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

واقعیت‌های دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود

سرهنگ «آسمند» گفت: لازم است نویسندگان حوزه دفاع مقدس صرفا واقعیت‌های آن دوران را بنویسند و از قهرمان‌پروری و غلو خودداری کنند.
کد خبر: ۵۲۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 16May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست نقد و بررسی کتاب «آتش‌های بی‌امان» با اشاره به اهمیت تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس، اظهار داشت: ثبت و انتشار خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس، از مهم‌ترین ضرورت‌های امروز برای انتقال حماسه‌ها و دستاوردهای آن دوران به نسل‌های کنونی و آیندگان است.

وی به نقش تاریخ شفاهی در آینده‌پژوهی تاریخ دفاع مقدس اشاره داشت و خاطرنشان کرد: ثبت خاطرات مبتنی بر واقعیت‌های تاریخی، انتقال‌دهنده نمادهای فرهنگی این دوره زمانی به نسل آینده خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف تاریخ شفاهی بازبینی ارزش‌های هویت سرزمینی است که سبب تعالی‌بخشی فرهنگی در جامعه می‌شود. لازم است نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در تدوین خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس، از قهرمان‌پروری و غلو خودداری کرده و واقعیت‌های آن دوران را به رشته تحریر درآورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار