سردار کارگر مطرح کرد؛

نقش مبلّغان روحانی در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت/ پیروزی‌های دفاع مقدس بر مبنای عقلانیت محقق شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مبلّغان روحانی در ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس نقش ارزنده و قابل توجهی داشته‌اند، گفت: امیدواریم که بتوانیم جایگاه حقیقی و والای روحانیت را به‌ویژه در هدایت نسل جوان و نوجوان، به نوجوانان نشان دهیم.
کد خبر: ۵۲۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱ - 17May 2022

نقش مبلغان روحانی در ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت/ پیروزی‌های دفاع مقدس بر مبنای عقلانیت محقق شده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیت معظم در جبهه‌های حق علیه باطل آیات قرآن، روایات، مسائل شرعی و سیره ائمه اطهار علهیم السلام را تبیین می‌کردند و بدین ترتیب از جایگاه خاصی در میان رزمندگان و فرماندهان برخوردار بودند؛ رزمندگان روحانیت را در واقع نماینده امام راحل می‌دانستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام و جوانان حاضر در جبهه‌های حق علیه باطل همگی متشرع و متعهد بودند، افزود: این عزیزان در واقع به این جهت به جبهه آمده بودند تا برای خدا و در راه خدا جهاد کنند. روحانیت معظم با  نصایح و بیان مسائل به واقع برای رزمندگان اسلام و فرماندهان سبب قوت قلب بوده و می‌توان گفت به نوعی پل ارتباطی بین فرماندهان و رزمندگان بودند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس  «مردم» را پیروز اصلی دفاع مقدس دانست و گفت: اگر رهنمودها و راهنمایی‌های امام خمینی (ره) نبود، ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم. یکی از حُسن‌های امام خمینی (ره) این بود که مردم را به درستی شناخته و به آنان اعتماد و اعتقاد قلبی داشت و البته این رابطه معنوی دو سویه بود.

سردار کارگر با اشاره به رویکرد امام خمینی (ره) نسبت به جنگ تحمیلی گفت: هنگامی که دشمن تا بن دندان مسلح با حمایت بلوک غرب و شرق به کشورمان تجاوز کرد، امام راحل در همان روز نخست فرمودند «دزدی آمده و سنگی انداخته و رفته است» و بعد فرمودند «ما چنان به صدام و حزب بعث عراق سیلی بزنیم که دیگر نتواند از جا بلند شود».

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) سه مشخصه داشتند؛ علم، عقل و عزم که متأسفانه ما از این مطالب غافل شده‌ایم و باید امروز برای نسل‌های آینده تبیین کنیم که تمام دفاع مقدس ما بر مبنای عقلانیت محقق شده و پیش رفته است. امام (ره) در تمام مراحل جنگ از ابتدا تا انتها بر مبنای عقلانیت عمل کردند. این مطلب را مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) هم سال گذشته فرمودند که دفاع مقدس یکی از حوادثی بود که با عاقلانه‌ترین وجه پیش رفت و مدیریت شد؛ حتی قبول قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط که حضرت امام (ره) از آن به نوشیدن جام زهر تعبیر کردند، در آن مقطع به نوعی کار مدبرانه‌ای بود و اگر مدبرانه نبود، امام راحل  آن را انجام نمی‌داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: بسیاری از پیروزی‌ها و پیشرفت‌هایی که در حوزه علم، فناوری، دانش و پیشرفت در حوزه دفاعی و موشکی صورت گرفته است و یا پیروزی‌هایی که توسط جبهه مقاومت اسلامی در منطقه به دست آمده است، همه این‌ها را مدیون دفاع مقدس و رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی هستیم.

سردار کارگر با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اثربخشی وی در تشکیل لشکر مقاومت در برابر جبهه کفر و الحاد گفت: امروز همه از مکتب حاج قاسم، سخن می‌گویند و از آن مجاهد بزرگ فی سبیل الله تمجید می‌کنند؛ درحالی‌که حاج قاسم شاگرد مکتب امام خمینی (ره) و  امام خامنه‌ای (دام‌ظله‌العالی) است؛ یعنی اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی این میدان را برای حاج قاسم باز نمی‌گذاشت و حمایت‌های راهگشای ایشان نبود، این پیروزی‌های بزرگ برای حاج قاسم و یارانش محقق نمی‌شد و این نشان می‌دهد که راه امام خمینی (ره) ادامه دارد و پرچم‌دار زنده نگه‌داشتن فرهنگ دفاع مقدس خود مقام معظم رهبری (دام‌ظله‌العالی) هستند.

وی با اشاره به دوراندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مقام معظم رهبری بنا گذاشته‌اند. ایشان همواره افق‌های دور را می‌بینند و براساس این رویکرد دوراندیشانه تدبیر می‌کنند. سردار عبدالهی معاون محترم هماهنگ‌کننده ستاد کل می‌گفتند سال ۶۱ مقام معظم رهبری (دام‌ظله‌العالی) که در آن دوران رئیس جمهور بودند، به ما گفتند بروید موزه‌های دیگر کشور‌ها را که در جنگ بودند، ببینید تا براساس تجربیات و ایده‌های بهتر به ساخت موزه در داخل کشور بپردازیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت راهیان نور فرمودند که راهیان نور یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌هاست. دشمنان علیه ما جنگ نرم راه انداخته و ما نیز در مقابل آن‌ها راهیان نور را راه‌اندازی کرده‌ایم؛ یعنی پرچم‌دار حقیقی دفاع مقدس خود حضرت آقا هستند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: راهیان نور یک کار فوق‌العاده در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است؛ امروز هفت میلیون نفر که ۸۰ درصد آن‌ها جوانان و نوجوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند با اشتیاق به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پا می‌گذارند تا با فرهنگ ناب اسلام و دفاع مقدس آشنا شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس در پایان گفت: ما در راهیان نور سه دسته افراد داریم؛ خادمین، راویان و مبلّغین که این مبلّغین همه از عزیزان روحانی هستند. این‌ عزیزان همراه کاروان‌ها به مناطق دفاع مقدس می‌روند و تاکنون منشأ اثرات ارزنده و قابل توجهی بوده‌اند. امیدواریم که در ادامه راه بتوانیم از حضور روحانیون بزرگوار بهره ببریم و جایگاه حقیقی و والای روحانیت را به‌ویژه در هدایت نسل جوان و نوجوان، به نوجوانان نشان دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار