توصیه شهید فیروزی به بازماندگان برای تسکین داغ شهادت عزیزان

محمدجواد فیروزی بهار سال ۱۳۵۹ در تیپ ۴۰ سراب به مصاف ضدانقلاب درغرب کشور رفت و در نهایت در حال انجام وظیفه و درگیری با منافقین در تاریخ ۱۳۵۹/۰۳/۰۶ در گردنه «خان» به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۵۲۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 17May 2022

توصیه شهید فیروزی به بازماندگان برای تسکین داغ شهادت عزیزانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «محمدجواد فیروزی» روز هفتم آذر ۱۳۳۵ به دنیا آمد. در سن شش سالگی برای کسب سواد به دبستان رفت و تنها به اخذ کارنامه ششم ابتدایی بسنده کرد و برای یاری پدر جهت تأمین معاش خانواده به کار پرداخت. چون بسیار کم‌توقع بود و از نظر خوراک، لباس و وسیله تحصیل به کمترین امکانات اکتفا می‌کرد. بسیار خاضع و خاشع بود.

از  آنجایی که در آن زمان پسران را با داشتن مدرک ششم ابتدایی به درجه‌داری می‌پذیرفتند، به استخدام ارتش درآمد و بعد از طی دوره یک ساله در آموزشگاه گروهبانی با درجه گروهبان سومی مشغول به خدمت شد و از همان ابتدا در واحد موتوری ارتش کار خود را شروع کرد.

او مسئولیت رانندگی تانک اسکورپین را با درجه‌ گروهبان دومی در لشکر ۱۶ زرهی قزوین پذیرفت. با شروع جنگ و تحمیل آن از طرف ایادی امپریالیسم به جمهوری اسلامی، در برخی از نواحی غربی کشور نیز ضدانقلابیون به ستیزه برخاسته و تحت تأثیر تحریکات امپریالیسم سر به شورش برداشتند.

محمدجواد که در بهار سال ۱۳۵۹ در تیپ ۴۰ سراب مشغول به خدمت بود، مأموریت یافت که شورشیان را سرکوب کند. در نهایت در حال انجام وظیفه و درگیری با منافقین همراه با تانک تحویلی، در تاریخ ۱۳۵۹/۰۳/۰۶ در گردنه «خان» در بانه مورد اصابت تیر مستقیم در ناحیه پا و پهلو قرار گرفت و به لقاءالله پیوست و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیتنامه شهید فیروزی به شرح زیر است:

«از همه می‌خواهم که در شهادت من صبر کنند و به یاد شهدای کربلا و سرور آن‌ها باشند. طول عمر امام و سایر خدمتگزاران جمهوری اسلامی را از درگاه خداوند آرزو می‌کنم.

خدایا!، خدایا! تا انقلاب حضرت مهدی (عج) خمینی را نگهدار.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار