رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

توجه ویژه مجلس به توسعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و یادمان‌‌های شهدای استان فارس

«رضایی کوچی» گفت: حمایت از توسعه و تجهیز و معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس و سایر یادمان‌های شهدای استان در مجلس شورای اسلامی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ - 17May 2022

«محمدرضا رضایی کوچی» رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در حاشیه بازدید از موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: توجه به موزه دفاع مقدس توجه به هویت و فرهنگ ماست و در بودجه آتی توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس و یادمان‌های شهدای استان، مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم «جهرم» و «خفر» در مجلس شورای اسلامی در دور یازدهم، هدف از احداث مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس را پاسداشت، به تصویر کشیدن و به نمایش درآوردن رشادت و مرام کسانی دانست که برای کشور زحمت کشیدند و ایثار و جانفشانی کرده‌اند.

وی در خصوص موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این موزه خیلی خوب طراحی شده و چه از نظر سازه‌ای و چه از منظر فضای محیطی و نرم‌افزاری، ظرفیت‌های فرهنگی خوبی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین هرکس که در این فضا قرار ‌گیرد، به گذشته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میهن اسلامی افتخار خواهد کرد.

رضایی افزود: ما امروز افتخار می‌کنیم که انقلاب اسلامی به عنوان ثمره خون شهدا و جان‌فشانی و ایثار رزمندگان، امروز به دست ما سپرده شده است و باید به خوبی از آن حفاظت کنیم و قدر مردمی را که هشت سال مردانه در برابر دنیا ایستادند و جان فشانی کردند را بدانیم.

رضایی کوچی افزود: این موزه هشداری است به ما مسئولین که بدانیم کجا قرار گرفتیم؛ زیرا این مسئولیت نتیجه ایثار و شهادت عزیزانی است که از همه‌چیز خود گذشتند تا ایران و انقلاب اسلامی نابود نشود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها این موزه‌ها را داشته باشیم تا نسل جدید ما با گذشته انقلاب اسلامی و نظام ارتباط بگیرند؛ زیرا خیلی‌ها سن و سال‌شان به زمان جنگ نمی‌رسد و در همین موزه‌ها می‌توان فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی منتقل کرد.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگ و موزه دفاع مقدس استان فارس نیاز به افزایش مساحت و ظرفیت دارد و باید بخش‌های بیشتری در آن احداث شود.

رضایی کوچی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم، تاثیرگذار و کلیدی استان فارس در دفاع مقدس و اینکه استانی وسیع و پرجمعیت است، باید این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان هم توسط کمک‌های مردمی و هم مسئولین، حمایت و توسعه یابد و به لحاظ فیزیکی نیز امکانات فرهنگی گسترده‌تری در آن فراهم شود که  از این حیث در مجلس، در اعتبارات امسال دارای محدودیت منابع هستیم؛ اما در سال آینده به این مساله اهمیت بیشتری خواهیم داد.

نماینده مردم «جهرم» و «خفر» در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما همچنان که به آب و برق و راه نیاز داریم، به مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس که نماد فرهنگ و زیرساخت هویت و فرهنگ ما هستند نیز نیاز داریم و در بودجه سال آینده به این مهم توجه ویژه‌تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار