سرپرست آموزش و پرورش لرستان:

یک پنجم شهدای لرستان فرهنگی هستند

«عزتی» گفت: یک پنجم شهدای کل استان متعلق به فرهنگیان و دانش آموزان است.
کد خبر: ۵۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ - 16May 2022

یک پنجم شهدای لرستان فرهنگی هستند

 به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «رضا عزتی» سرپرست آموزش و پرورش لرستان عصر امروز در دیدار صمیمی شورای راهبردی بسیج فرهنگیان با سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان اظهار داشت: ما قبل از معلم شدنمان بسیجی بودیم و بسیجی خواهیم ماند و بسیجی بودن را با هیچ پست و مقامی عوض نخواهم کرد.

وی افزود: در بزرگداشت معلم همین بس که مولا علی(ع) می‌فرماید «هر کس که مرا حرفی بیاموزد مرا عبد و بنده خود کرده است» این سخن جایگاه معلمی را نشان می‌دهد که امام علی (ع) به صراحت بیان کرده است.

عزتی افزود: در دستور کار ما هدف غایی سند تحول بنیادی است که در دیدار با مقام معظم رهبری شنیدیم که به بحث اجرایی کردن سند تحول بنیادی گله‌مند بودند و صراحتا گفتند که بیش از ده سال است سند تنطیم شده اما هنوز اجرایی نشده اما چطور سند ۲۰۳۰ در شش ماه اجرا شد اما سند تحول بنیادی که در شان معلم است در کشور اجرایی نمی‌شود.

وی بیان کرد: زدن قرارگاه فرهنگی راحت است اما قرارگاهی موثر  است که اجرایی شود  ما نیز گوش به فرمان هستیم در حال اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم تا در دستور کار ادارات قرار گیرد.

سرپرست  آموزش و پرورش لرستان  با بیان اینکه موضوعات دیگری را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت:  احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حال عملیاتی شدن است که در دستور کار قرار دارم چرا که  این فریضه به فراموشی سپرده شده و قصد دارم گامی موثر در امر احیای امر به معروف و نهی از منکر برداریم.

وی بیان کرد:  توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارت تابعه و کلیه ادارات ، توجه ویژه به گسترش فرهنگ حجاب وعفاف به ویژه در  مدارس و قشر مدیران و معاونان و معاونان پرورشی   و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و بسیجی بودن سرلوحه  کار ما است که در انتصابات نیز اجرایی می‌شود.

عزتی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ارزش معلم باید حفظ شود و این ارزش را خود معلمین باید حفظ کنند و معلمین به عنوان امانت دارانی که  عرصه تعلیم و تربیت  هستند، جایگاه خودشان را بالا ببرند.

وی گفت: فرزندان، عزیزان ما هستند که در اختیار معلمین قرار می‌گیرند،پس آموزش و پرورش باید به سمت معلم تراز انقلاب اسلامی برود معلمی که در جامعه اسلامی خود سردمدار ارزش‌ها و معنویاتی شود که در جامعه باید گسترش دهد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان بیان کرد:  مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند هر گونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است پس این را می رساند  که به سمت تجلیل از و اهمیت دادن معلم برویم.

وی افزود: ۸ سال شعار رتبه‌بندی صورت گرفت و کسی نتوانست آن را اجرا کند و در انتهای کار دولت قبل اجرا شد تا چالشی برای دولت سیزدهم ایجاد کند که نشد و توجه دولت به این سمت آمده  و ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که ان شالله اجرایی می شود.

عزتی گفت:  توجه به بحث رفاهیات فرهنگیان و بیمه تکمیلی در دولت جدید به سمتی می رود که به معلمین توجه شود .

وی با اشاره به اینکه  بحث رتبه‌بندی هنوز بسته نشده است،افزود: فرهنگیان نظر، پیشنهاد و راهکار ارائه دهند تا در رتبه بندی استفاده شود.

عزتی خاطر نشان کرد:  یک پنجم شهدای کل استان متعلق به فرهنگیان و دانش آموزان است؛ حدود شش هزار رزمنده، هزار و ۲۶۶جانباز و ۹۷ نفر آزاده جامعه فرهنگیان تقدیم نظام کرده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش توجه ویژه ای به بحث فرهنگ شهادت و ایثار دارند، گفت: استخدام ۵۰۴ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کار جذب اموزش و پرورش لرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار