نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین پژوهشگران، مجتهدان و مدرسان را در میان رزمندگان روحانی داریم

حجت‌الاسلام عابدینی گفت: فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین پژوهشگران، مجتهدان و مدرسان را در میان رزمندگان روحانی داریم، در احادیث آمده است که خداوند وقتی اراده می‌کند بنده‌ای را هدایت کند علم را که نور است در دل او قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 16May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ظهر امروز (دوشنبه) در همایش روحانیون آزاده سراسر کشور و شهدای روحانی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) برگزار شد،اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، روحانیون رزمنده برای رزمندگان دیگر این آیات را می‌خواندند که وقتی در مقابل دشمن قرار گرفتید ثابت‌قدم باشید و زیاد به یاد خدا باشید. همچنین یکی دیگر از آیاتی که می‌خواندند این بود که از صبر و نماز کمک بگیرید که خداوند با صابران است.

امام جمعه قزوین عنوان داد: از دیگر آیاتی که تلاوت می‌شد این بود که اگر سختی پیش آمد و گرفتاری کشیدید در تحقیر دشمن لحظه‌ای سستی نکنید، اگر به شما آسیبی می‌رسد مطمئن باشید دشمن هم از سیلی‌ها و از پیروزی‌های شما آسیب جدی می‌بیند، اما تفاوت شما با آن‌ها این است که شما به خدا امیدوار هستی، ولی این امید در زندگی‌ دشمنان وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: روحانیون دوران دفاع مقدس برای رزمندگان ماجرای جنگ احزاب را روایت می‌کردند؛ خداوند گاهی کار خود را با طوفان و گاهی حتی نامرئی‌تر از طوفان پیش می‌برد، بنابراین خدا کار خود را خوب می‌داند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس برای روحیه‌دهی به رزمندگان بیانات امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه را عنوان می‌کردند که از ویژگی‌های رزمنده متّقی این است که خداوند با همه عظمت در جان اهل تقوا حلول کرده و غیر خدا در چشم او ناچیز و کوچک است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: امیرالمومنین (ع) در خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه فرمودند فرزندم پاهایت را محکم همانند میخ بر زمین بکوب که تزلزل در تو به وجود نیاید، سرت را نیز به خدا عاریه بده و نگران هیچ‌چیز نباش، ضربات دشمن نباید حواس تو را به خود معطوف کنند. امروز هم در عرصه جهاد تبیین به جای سر باید آبرو را برای دین بگذاریم و آنچه لازم است انجام دهیم تا دین خود را نسبت به شهدا و رزمندگان ادا کرده باشیم.

وی اظهار کرد: همچنین امیرالمؤمنین (ع) در ادامه خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه به فرزندشان فرمودند چشم خود را به این دشمنان محدود نکن، عقبه‌های دشمن را نیز ببین، امروز نیز عقبه دشمن شامل سازمان سیا، استکبار جهانی، انگلیس مکار و صهیونیست‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: آمار و ارقام حاکی از این است که بیشترین تعداد رزمنده حاضر در جبهه نسبت به سایر اقشار، روحانیون بودند و بیشترین شهدا نیز از روحانیون هستند، پیام این آمار چنین است که روحانیون تنها به دیگران نگفتند که به نبرد با دشمن بروید؛ بلکه پیشقدم شدند و به دیگران نیز سفارش کردند که پشت سر آن‌ها بیایند که خدا نیز به کار آن‌ها برکت داد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در عرصه‌های فقه، تفسیر، علم و دانش و دیگر علوم متنوع حوزوی اگر آماری گرفته شود ما فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین پژوهشگران، مجتهدان و مدرسان را در میان رزمندگان روحانی داریم، در احادیث آمده است که خداوند وقتی اراده می‌کند بنده‌ای را هدایت کند علم را که نور است در دل او قرار می‌دهد، روحانیون این نور را در فیضیه جست‌وجو کردند و در سنگرهای دفاع مقدس نیز تحصیل کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: روحانیون رزمنده، جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدند، چراکه در سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ همه‌ی وجود ما مدرسه فیضیه بود، اما روحانیون کاری کردند که امروز یمن، لبنان و فلسطین نیز در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند، سوریه هم به دست مدافعان حرم، سرداران سرافراز، آزادگان و رزمندگان در این مسیر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار