معرفی کتاب؛

«روایت سرخ»

کتاب «روایت سرخ » مجموعه 14 نمایشنامه رادیویی بر مبنای زندگی و سیره سرداران شهید استان گلستان است.
کد خبر: ۵۲۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۳ - 21May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «روایت سرخ» مجموعه 14 نمایشنامه رادیویی بر مبنای زندگی و سیره سرداران شهید استان گلستان به نویسندگی «مجتبی طالبی» است که به همت واحد هنری و سینمایی اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان گلستان و از سوی انتشارات نورالشهدا به‌صورت مصور در 196 صفحه تهیه و در سال 1400 منتشر شده است.

«هویّت»، «پایی برای رفتن...»، «زیر درخت کاج...»، «نشان‌ها و نشانه‌ها...»، «مسافر»، «سرو در محاصره»، «فرزند دشت»، «سرو زخمی»، «مردی به نام اخلاص!»، «بیقراری»، «قهرمان»، «چشم‌هایش» و «آن صبح غمگین» از عناوین این مجموعه است.

این نوشته‌ها محصول بخشی از فعالیت‌های واحد نمایش رادیو به مناسبت کنگره‌ بزرگداشت 4000 شهید والامقام استان گلستان است و می‌تواند مورداستفاده‌ی جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی، پادکست سازان، هنرمندان کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و فعالان جبهه‌ی فرهنگی و هنری انقلاب قرار بگیرد.

در این اثر نویسنده تلاش کرده است به مستندات زندگی این شهدای والامقام وفادار باشد، به‌همین‌خاطر ممکن است در نگاه اوّل، بار دراماتیکی، و کنش و واکنش‌ها و دیگر مولفه‌های آثار نمایشی در این اثر کم‌رنگ باشد و آن را به «روایت‌گونه‌های نمایشی» مبدّل سازد. با این وجود، تلاش شده شیوه‌ی روایت‌ها متنوع باشد، و داستان‌های فرعی به  مستندات زندگی شهدا آسیبی نزند.

«روایت سرخ»

ارسال خبر از ابوالفضل اعتراف

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار