مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

یادمان‌های شهدای گمنام استان سمنان تا پایان سال جاری تکمیل خواهند شد

«سلامی» گفت: یادمان شهدای گمنام استان سمنان به پایگاه‌های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی تبدیل شده‌اند. ۳۸ مورد از یادمان‌های استان تکمیل و ۱۷ یادمان در حال احداث است که تا پایان سال جاری تمامی یادمان شهدای گمنام تکمیل خواهند شد.
کد خبر: ۵۲۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ - 17May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان امروز در نشست سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر تدفین شهدای گمنام در سمنان و کمیته سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاک‌سپاری و تعیین مکان دفن شهدا به میزبانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان، با بیان اینکه استان سمنان میزبان ۱۶۱ شهید گمنام دفاع مقدس است، اظهار داشت: ۵۵ یادمان شهدای گمنام استان به پایگاه‌های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی تبدیل شده‌اند که از این تعداد ۳۸ مورد تکمیل و ۱۷ یادمان در حال احداث است که تا پایان سال جاری تمامی یادمان شهدای گمنام تکمیل خواهند شد.

وی ساخت و تکمیل یادمان‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت یادمان شهدای گمنام را دو اولویت دانست و افزود: یادمان شهدای گمنام امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در سراسر کشور نقش آفرینی می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ به‌طور رسمی مسئولیت شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شده است و تمام امور مربوط به جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط کمیته‌ای زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

سلامی با اشاره به اینکه مکان‌یابی برای تدفین شهدای گمنام دارای پارامتر‌هایی از جمله نگاه زیارتی دربردارنده سلسله مراتب و آداب است افزود: استقلال مکانی نقطه که تحت‌الشعاع بنا‌های همجوار قرار نگیرد یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در جانمای، گلزار شهدای گمنام محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: یادمان شهدای گمنام باید زمین پاک و مطهر که محل وقفی، شبهه و منازعه و مصادره نباشد، دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد همچنین این محل باید با آرامش و طمأنینه و احساس امنیت در کنار داشتن چشم‌انداز بصری همراه باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تشکیل هیئت امنا در یادمان‌های شهدا در استان عنوان کرد: تشکیل هیئت امنا برای کلیه یادمان‌های شهدای گمنام در استان و نگهداری و بهر‌ه‌برداری یادمان‌های شهدای گمنام ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار