فتح خرمشهر، فتح خون/ مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران:

حماسه «فتح خرمشهر» یکی از مصادیق «جهاد تبیین» است

حجت الاسلام «رضایی» گفت: یکی از مصادیق جهاد تبیین بیان حماسه فتح خرمشهر برای نسل امروز و آینده است.
کد خبر: ۵۲۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 17May 2022

حماسه «فتح خرمشهر» یکی از مصادیق «جهاد تبیین» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «عیسی رضایی» مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران امروز در جلسه کمیته امور مردمی و روحانیت ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس استان با اشاره به میزبانی استان از شهدای گمنام و شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: روحانیت نقش بسزایی در تبیین این مناسبت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه روحانیت در مقاومت ۳۵ روزه خرمشهر نقش داشته است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رهبری و فرماندهی این مقاومت ۳۵ روزه را یک روحانی بر عهده داشت و اگر شهید حسین شریف را در خرمشهر شهید نمی‌کردند خرمشهر سقوط نمی‌کرد.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پرچمدار مقاومت بود و یکی از مصادیق جهاد تبیین بیان این مناسبت‌ها است و باید مولفه‌ها و آموزه‌های مقاومت و پیروزی برای نسل امروز بیان شود.

این مسئول با اشاره به اینکه استقبال خوبی از دومین جشنواره ملی و بین المللی پرچمدارن انقلاب در استان شده است، بیان داشت: علمای مازندران در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت نقش بسزایی داشتند و آثار قابل توجهی در این موضوع به دبیرخانه ارسال شده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به تشکیل دبیرخانه استانی این جشنواره ادامه داد: برای رصد اطلاعات و دریافت آثار این حوزه نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌ها هستیم و دبیرخانه باید تقویت بشود.

وی تصریح کرد: قریب ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی در استان داریم و امروز نهاد‌ها وظیفه دارند جلوه‌های حماسه حضور و نقش شهدای روحانی را با درخششی که در دفاع مقدس، انقلاب و جبهه مقاومت داشتند به نسل امروز و آینده نشان بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار