مروری بر زندگی‌نامه شهید «حامد جنتی»

شهید «حامد جنتی» متولد سال ۱۳۳۸، پنجم تیر سال ۱۳۶۲ در روستای «دره کوله» از توابع شهرستان «سقز» توسط گروهک ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۵۲۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶ - 18May 2022

مروری بر زندگی شهید «حامد جنتی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حامد جنتی» یکم مرداد ماه سال ۱۳۳۸ در دامان خانواده‌ای متدین در شهرستان «سقز» به دنیا آمد.

وی پس از سپری کردن دوران شیرین کودکی، برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و با ذکاوت و هوش بالایی که داشت، دوران ابتدای، راهنمایی و دبیرستان را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشت.

«حامد جنتی» همچون تعدادی از جوانان، تحت تاثیر نفوذ فکری گروهک‌های ضدانقلاب و دامنه وسیع تبلیغات مسموم و پوچ آنان قرار گرفت و در سال ۱۳۵۸ طی چهار سال به گروهک منحله دموکرات پیوست.

وی در این مدت، با ایدئولوژی واهی و اهداف شوم آنان پی برد و با بازگشت آگاهانه به دامان پر مهر و عطوفت نظام اسلامی، همراه مجاهدان سپاه پاسداران، به مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن پرداخت و در این راه صادقانه و خالصانه به نظام و میهن اسلامی، با عزمی راسخ خدمت کرد و از هیچ کوششی برای نابودی دشمن فروگذار نبود.

سرانجام «حامد جنتی» پس از ماه‌ها ایثار و مجاهدت، پنجم تیر سال ۱۳۶۲ هنگام ماموریت با همرزمانش در روستای «دره کوله» از توابع شهرستان «سقز» توسط گروهک ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر شهید «حامد جنتی» از وی این‌گونه تعریف می‌کند: «حامد باعث و بانی کار خیر فامیل و اطرافیان بود، یکی از جوانان فامیل به خواستگاری دختری رفت؛ ولی پدر دختر به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی خواستگار، با ازدواجشان موافق نبود.

این جوان هم به دلیل علاقه زیادی که به آن دختر داشت، حاضر نبود از خواستگاری منصرف شود؛ تا اینکه حامد از این قضیه خبر دار شد و شبی برای برقراری پیوند این دو جوان به خانه پدر دختر رفت، پس از ساعت‌ها گفت‌وگو بلاخره پدر دختر را قانع و راضی کرد تا این پیوند صورت بگیرد و خود حامد ضامن پسر جوان شد.

وی در هر کار خیری پیش قدم بود و اعتقاد داشت که پیش‌قدم شدن در کار خیر سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد و چه کار خیری پسندیده‌تر از سنت حسنه ازدواج است؟»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار