سرلشکر باقری در دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان:

توسعه همکاری‌های نظامی ایران و تاجیکستان باعث ایجاد صلح و امنیت در افغانستان می‌شود

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأکید بر لزوم وجود صلح و ثبات در افغانستان گفت: نیرو‌های مسلح ایران و تاجیکستان با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند.
کد خبر: ۵۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹ - 17May 2022
سرلشکر باقری با رییس جمهور تاجیکستان دیدار کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در دومین روز از سفر خود به جمهوری تاجیکستان، با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر اینکه مشترکات فرهنگی هنوز هم به عنوان اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوند‌ها میان مردم دو کشور محسوب می‌شود، گفت: ریشه‌های تاریخی یکسان و زبان مشترک، شرایط بی بدیلی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اعم از دفاعی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور فراهم آورده است
 
امامعلی رحمان در ادامه ضمن خرسندی از حضور هیئت بلندپایه نظامی ایران به جمهوری تاجیکستان، گفت: نیرو‌های مسلح تاجیکستان از هرگونه همکاری‌های دوجانبه دفاعی، نظامی با نیرو‌های مسلح ایران استقبال می‌کنند که نمونه بارز آن افتتاح کارخانه پهپاد است و باید این همکاری‌ها در تمام حوزه‌های نظامی به بالاترین سطح خود برسد.
 
سرلشکر باقری نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک دو کشور در منطقه، خاطرنشان کرد: تقویت، ارتقاء و توسعه سطح تعاملات و مناسبات مشترک نظامی بین دو کشور و افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف نظامی از اولویت‌های مهم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاجیکستان است.
 
وی صلح و ثبات در افغانستان را به عنوان یک کشور همسایه و دوست مورد تأکید قرار داد و افزود: نیرو‌های مسلح دو کشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند.
 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد رشد و سرعت گرفتن همکاری‌های نظامی دفاعی فی‌مابین باشیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها