مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

حضور پررنگ بانوان جهادگر یزدی در رزمایش جهادگران فاطمی

«رضایی» گفت: رزمایش جهادگران فاطمی با مشارکت ۹۰ گروه جهادی و ۵۰۰ بانوی جهادگر در طول هفته بسیج سازندگی و به صورت فعال به خدمت پرداختند.
کد خبر: ۵۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 18May 2022

«سپیده رضایی» مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: خواهران بسیجی از همان روز‌های شکل گیری انقلاب همواره پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف مجاهدات کردند.

رضایی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی افزود: این رزمایش با مشارکت ۹۰ گروه جهادی و ۵۰۰ بانوی جهادگر در طول هفته بسیج سازندگی و به صورت فعال دوشادوش برادران جهادگر به خدمت پرداختند.

وی عنوان کرد: دو گروه جهادی خواهران به صورت تخصصی به شهرستان خاتم برای انجام خدمت اعزام شدند و در شهرستان مروست و هرات بالاخص در منطقه کم برخوردار «هادی آباد» نیز مستقر شدند.

رضایی تصریح کرد: بیشترین کمک‌هایی که گروه‌های جهادی خواهر در این عرصه انجام دادند و فعال بودند، بیشتر در حوزه کمک‌های نرم افزاری، اعم از برگزاری کلاس‌های مشاوره فردی، مشاوره‌های تخصصی و تربیتی برای دانش آموزان و بانوان، سبک زندگی اسلامی، جهاد تبیین، پایش سلامت، طرح خانه به خانه و بحث مهم اشتغال زایی به خدمت پرداختند.

وی با اشاره به بحث اشتغال زایی در مناطق کم برخوردار یادآور شد: سعی کردیم که گروه‌های جهادی را اعزام کنیم که با کمترین امکانات، کاربردی‌ترین مهارت‌ها را در اختیار مردم در مناطق کم برخوردار قرار دهیم.

رضایی همچنین بیان داشت: برنامه‌های علمی، فرهنگی، سبک زندگی اسلامی، آموزشی، هنری، بهداشتی، درمانی، قرآنی، معرفتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه‌های جهادی است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد با بیان اینکه بحث های بازاریابی و اشتغال یکی از موارد مهمی بود که در این رزمایش مورد توجه قرار داشت ادامه داد: آموزش خیاطی کاربردی، بافت عروسک، بیشتر مدنظر بود. همچنین در زمینه کشاورزی، صنایع و دامپروری آموزش های کوتاه ولی کاربردی داده می شد.

وی گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر در زمینه های مختلف شناسایی و معرفی شدند و همچنین در هر منطقه ظرفیت‌ها و استعداد‌ها شناسایی می شد و براساس کمبود‌های که احساس می شد گروه های جهادی دسته بندی و اعزام می شدند. 

رضایی با بیان اینکه این رزمایش فقط مختص شهرستان خاتم نبود خاطرنشان کرد: شهرستان خاتم به عنوان قرارگاه اصلی محرومیت زدایی ما انتخاب شد و گروه‌های جهادی ما به صورت فعال در سراسر استان یزد و همه شهرستان‌ها در حال خدمت بودند.
 
وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دانش‌آموزان مشکلاتی بوجود آمد که گروه‌های جهادی ما فعالانه در مدارس حضور پیدا کردند و کلاس‌های فوق برنامه و تربیتی برای پایه‌های مختلف از دبستان تا سال آخر دبیرستان و همچنین مشاوره تحصیلی برگزار شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار