فتح خرمشهر؛ فتح خون/

برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌‎ریزی بزرگداشت سوم خرداد در خاش

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر در شهرستان خاش با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ - 18May 2022

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سوم خرداد در خاشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر در شهرستان خاش امروز با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«صاحب‌گل صالحی» فرماندار شهرستان خاش در این جلسه اظهار داشت: یکی از یادگارهای بجا مانده از جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس سالروز حماسه فتح خرمشهر است که با گرامیداشت روز سوم خرداد رشادت‌ها و ایثارگری‌ رزمندگان در بین جوانان تبیین می‌شود.

صالحی در ادامه افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی علیه کشور تدارک دیده‌اند و سوم خرداد یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می توان با برگزاری برنامه های فرهنگی در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان و آماده کردن آنها برای مقابله با توطئه های دشمنان اقدام کرد.

حجت الاسلام دهقان امام جمعه خاش افزود: سوم خرداد، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران و اوج خدا باوری و خلوص نیت امام خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: در فتح خرمشهر ثابت شد نظام اسلامی با برخورداری از موهبت رهبری، از ظرفیت‌های بالایی برای رویارویی با تهدیدات دشمنان بهره مند است.

این مسئول انتقال خاطرات، وقایع و حماسه دفاع مقدس از جمله سوم خرداد به نسل کنونی و آینده را ضروری خواند.

علی سعدی مدیر مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان خاش در این جلسه بیان کرد: در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان این عملیات، برنامه‌هایی متنوعی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه ها شامل غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام شهرستان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، طرح ویزیت رایگان بیماران، مراسم زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، شب شعر و خاطره، یادواره شهدا، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، مراسم محفل انس با قرآن و برنامه‌های متنوع دیگری نیز در شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار