مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

انتشار ۱۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» گفت: تاکنون ۱۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده و ۱۳ عنوان نیز در دست چاپ است.
کد خبر: ۵۲۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 18May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کارگاه آموزشی ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس امروز با حضور جمعی از نویسندگان و پژوهشگران و همچنین نمایندگان ایثارگران ادارات و سازمان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی، دفاع مقدس را تبلور عملی و تجلی عینی ارزش‌ها دانست و اظهار داشت: از این گنجینه ارزشمند می‌تواند در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و ... بهره برد و باید آن را به عنوان فرهنگ برتر به نسل‌های امروز و آینده معرفی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی دفاع مقدس در برهه کنونی، افزود: ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران و روایت صحیح و دقیق دفاع مقدس برای جلوگیری از فراموشی و تحریف یک ضرورت است.

آسمند با بیان اینکه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: در این راستا تاکنون ۱۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در این استان به چاپ رسیده و ۱۳ عنوان نیز در حال طی فرآیندهای چاپ است.

وی به اهمیت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی کارکنان ایثارگر ادارات و سازمان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و خواستاری همکاری نمایندگان ایثارگران ادارات و سازمان‌ها برای جمع‌آوری تاریخ شفاهی کارکنان ایثارگر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مجموع، تاکنون حدود ۱۶۳ عنوان کتاب با موضوعات مختلف خاطره، زندگینامه، داستان، رمان، تاریخ شفاهی و ... با حمایت این اداره‌کل به چاپ رسیده است.

بر پایه این گزارش، این کارگاه آموزشی با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت چهلمین سالگرد آزاد سازی خرمشهر برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی «سید حسین یادگارنژاد» نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی دفاع مقدس به تدریس مباحث مربوط به تاریخ شفاهی با سرفصل‌های «تعاريف نظری و ماهيت تاريخ شفاهی»، «اهميت مصاحبه در تاريخ شفاهی»، «ويژگی‌های مصاحبه و پياده‌سازی» و «روش‌های كاربردی و بهينه‌سازی مصاحبه و پياده‌سازی» پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار