در کمیته عمرانی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان مطرح شد؛

افتتاح یادمان شهدای گمنام گمیشان و سرخنکلاته در سوم خرداد

در جلسه کمیته عمرانی ‌شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان ‌مقرر شد در ایام سالروز حماسه سوم خرداد یادمان شهدای گمنام در شهرهای گمیشان و سرخنکلاته افتتاح ‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 18May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، اولین جلسه کمیته عمرانی ‌شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان و با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی برگزار شد.

در این جلسه فرمانداران و هیئت امنای حرم شهدای گمنام شهرستان‌های؛ بندرگز، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر و گنبدکاووس نیز به صورت ویدیوکنفرانس در جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر شورای هماهنگی دفاع مقدس استان گلستان گزارشی از آخرین وضعیت خاکسپاری و ساخت یادمان شهدای گمنام در سطح استان ارائه داد.

وی گفت: تاکنون پیکر مطهر و معطر 142 شهید گمنام در 55 نقطه از استان تدفین شده‌اند که تنها در 15 نقطه یادمان تکمیل نشده و در دست ساخت است.

سرهنگ کاظمی افزود: هیئت امنای حرم شهدای گمنام در زمان تقاضای پیکر مطهر شهدا، تعهد داده‌اند که یادمانی در شأن این شهدای گرانقدر احداث کنند. لذا باید دوستان همت کنند و از ظرفیت های شهرستانی، مردم و خیرین استفاده کنند و ما هم در اداره کل حفظ  آثار دفاع مقدس کمک می کنیم تا ان‌شاءالله یادمان‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

در ادامه جلسه «محمدرضا سیدالنگی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رئیس کمیته عمرانی شورای هماهنگی دفاع مقدس استان گلستان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته درخصوص ساخت یادمان شهدای گمنام  در سطح استان، از فرمانداران و هیئت امنای حرم شهدای گمنام خواست که همه تلاش و همت خود را به کار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی و با بهره‌گیری از ظرفیت اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری با نظر اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تا پایان سال جاری این 15 یادمان تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

در پایان مقرر شد در ایام سالروز حماسه سوم خرداد یادمان شهدای گمنام در شهرهای گمیشان و سرخنکلاته افتتاح و آیین کلنگ‌زنی المان شهدای گمنام دانشگاه پیام نور استان برگزار شود.

افتتاح یادمان شهدای گمنام گمیشان و سرخنکلاته در سوم خرداد

افتتاح یادمان شهدای گمنام گمیشان و سرخنکلاته در سوم خرداد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار