فتح خرمشهر؛ فتح خون/ امام جمعه «رودسر»:

برنامه‌های سوم خرداد مردمی برگزار شود

حجت‌الاسلام «تقی روحانی» با بیان اینکه حماسه سوم خرداد عصاره هشت سال دفاع مقدس بود، گفت: همه ما وظیفه داریم روز سوم خرداد را با برنامه‌های مهم با محوریت مردم پاس بداریم، زیرا این پیروزی با دست خالی و با ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و انقلاب حاصل شد.
کد خبر: ۵۲۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ - 18May 2022

برنامه‌های سوم خرداد مردمی برگزار شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امام جمعه شهرستان «رودسر» امروز در جلسه هماهنگی سوم خرداد ضمن سلام و درود به روح پرفتوح شهدای اسلام و انقلاب، اظهار داشت: ایران اسلامی در عملیاتی که برای آزادسازی خرمشهر انجام شد، شش هزار شهید تقدیم کرد.

امام جمعه رودسر به حضورش با اشاره به حضورش در منطقه دو روز بعد از آزادی خرمشهر، تصریح کرد: دشمن بعثی در همان یک سال و نیم کار‌های زیادی انجام داد و حتی گفته بودند که اگر ایران خرمشهر را از ما باز پس بگیرد کلید بصره را به آن‌ها خواهیم داد و تا این حد به خودشان و قدرتشان باور داشتند.

وی ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن سالروز سوم خرداد به خانواده‌های معظم شهدا و امت حزب‌الله ایران اسلامی خاطرنشان کرد: ما به غیر از عملیات آزادسازی خرمشهر عملیات‌های بزرگ دیگری هم داشتیم، اما حماسه سوم خرداد در واقع عصاره هشت سال دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام روحانی افزود: برای آنکه مردم حماسه سوم خرداد را لمس کنند باید نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌هایی مناسب اقدام کنیم؛ همه ما وظیفه داریم روز سوم خرداد را با برنامه‌های بسیار مهم با محوریت مردم پاس بداریم، زیرا این پیروزی با دست خالی و با ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و انقلاب حاصل شد.

وی متذکر شد: دشمن امروز به بهانه‌های مختلف از جمله توزیع چند قلم کالای اساسی قصد دارد مقاومت ملت ایران اسلامی و صبر و فداکاری‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس در برابر تحریم دنیای استکبار داشته است را زیر سوال ببرد.

امام جمعه رودسر تلاش برای برگزاری مراسمات سوم خرداد را برای اینکه مردم بدانند ما در دوران هشت سال جنگ همه جانبه چه خسارت‌هایی دادیم و چه هزینه‌هایی متحمل شدیم را لازم دانست و تاکید کرد: مردم اوایل انقلاب سختی‌های زیادی کشیدند و با کوپن زندگی می‌کردند، اما علیرغم همه تبلیغات مخرب دشمن، برای ایمان و اعتقادات خود ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی وظیفه و مسئولیت همه ما سنگین‌تر از هر زمان دیگر است، تصریح کرد: وزیر خارجه سابق آمریکا به مقر منافقان جنایتکار در آلبانی رفته و در آنجا با منافقان دست بیعت داده و گفته است که من از شما هستم و در واقع خود را جزو گروه منافقین معرفی کرده است.

حجت الاسلام روحانی افزود: تمام این قضایا نشان می‌دهد دشمن کمر همت بسته تا به بهانه جریانات جراحی اقتصادی در جامعه فضا را به هم بریزد؛ بنابراین باید از ظرفیت سوم خرداد استفاده کرده و مردم را یک بار دیگر به حال و هوای روز‌های سال ۱۳۶۱ برگردانیم.

وی تاکید کرد: از فرماندار شهرستان، نیرو‌های سپاه ناحیه رودسر و همه حاضران در این جلسه تقاضا دارم هر برنامه‌ای که در سوم خرداد تدارک می‌بینند با همکاری و نقش‌آفرینی خود مردم و اقشار مختلف جامعه باشد.

امام جمعه رودسر با تشکر و قدردانی از بانیان تشکیل این جلسه خاطرنشان کرد: امیدواریم در روز سوم خرداد در شهرستان رودسر شاهد یک حرکت جدیدی برای پاسداشت این روز بزرگ باشیم؛ همچنین انتظار دارم در روند تجلیل از رزمندگان و فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر نیز یک بازنگری و نوآوری انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار