استاندار همدان:

کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا جبران شود

«قاسمی فرزاد» با بیان اینکه باید کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود، گفت: بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهداست اما در بسط و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه مردم و نهادهای دارای مسئولیت هستند.
کد خبر: ۵۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 19May 2022

کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا جبران شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز (پنج‌شنبه) در شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت استان، با تاکید بر اینکه بنیاد شهید در راستای اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده شهدا اقدام و لیستی مشخصی را تهیه و تنظیم کند، اظهار داشت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به سرکشی از خانواده شهدا و ارائه گزارش کار به بنیاد شهید هستند.

وی متذکر شد: در جریان این سرکشی از خانواده شهدا، باید برای رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مشکلات این عزیزان نیز به صورت موثر اقدام شود.

استاندار همدان تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید موضوع را به صورت بنیادین، ریشه‌ای و از سنین پایه در مدارس و مهد کودک مطرح و پیگیری کرد که در این زمینه معلمان نقش بسیار مهم و موثری دارند.

وی با بیان اینکه باید کوتاهی و قصور در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جبران شود، افزود: بنیاد شهید متولی رسیدگی به مشکلات خانواده شهداست اما در بسط و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه مردم و نهادهای دارای مسئولیت هستند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: فرهنگ تکریم و نکوداشت شهدا با بیان خاطرات و انتشار کتاب، استفاده از فضاهای محیطی و تبلیغات شهری، نصب تصاویر شهدا در اماکن عمومی، ساخت و نصب تندیس در اماکن پرتردد مانند مراکز فرهنگی، موزه و مترو باید انتقال داده شود و برای همیشه در جامعه حفظ و ماندگار شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با هدف جلب رضای خداوند و با تاسی از آموزه‌های دینی با عشق برای دفاع از دین و کیان اسلامی به شهادت رسیدند، گفت: اقدام ارزشمند و رزمندگان دفاع مقدس در آن مقطع تاریخی درخشان، باید با استفاده از ابزار و زبان هنر به خوبی تبیین، معرفی و ماندگار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هنر بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌های جوان جامعه با فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس است، افزود: باید با استفاده از زبان هنر، تولید فیلم، مستند و آثار شاخصِ متناسب با شان و جایگاه شهیدان به ویژه شهدایی همچون سردار شهید همدانی برای تحقق این مهم و انتقال و ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: برخی فیلم‌های تولید شده در شان و جایگاه شهدا نیستند بنابراین باید با دریافت مشاوره‌های صحیح نسبت به بازنگری و اصلاح متن این فیلم ها برای جلوگیری از هرگونه تحریف واقعیت، اقدام کرد.

قاسمی فرزاد متذکر شد: مدیریت ارشد استان و مجموعه استانداری همدان از هرگونه تلاش برای تولید، ساخت فیلم‌های فاخر و همچنین چاپ کتاب با موضوع شهدا و ایثارگران هشت‌سال دفاع مقدس به‌صورت جدی حمایت می‌کند.

در پایان این جلسه، احکام اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، توسط استاندار همدان، اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها