سرپرست اداره کل بهزیستی فارس:

نسل جدید باید با پیام دفاع مقدس آشنا شوند

«هوشیار» گفت: وظیفه همه ما است که پیام دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.
کد خبر: ۵۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 19May 2022

نسل جدید باید با پیام دفاع مقدس آشنا شودبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، در دومین روز از هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها «محمدرضا هوشیار» سرپرست اداره کل بهزیستی فارس و جمعی از کارمندان این اداره ضمن بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس اظهار داشت: پیام 8 سال دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود.

 وی در ادامه گفت: روز جهانی موزه یک مناسبت بین‌المللی برای پی بردن به اهمیت موزه‌ها در حفظ تاریخ و انقال مفاهیم فرهنگی است و در این بین موزه دفاع مقدس ما یادآور حماسه‌ هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن متجاوز است.

هوشیار افزود: حال که بیش از سه دهه از پایان این نبرد حماسی و پر از ایثار و رشادت می‌گذرد وظیفه ما است که در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بکوشیم و پاسداشت یاد شهدا را جزو وظایف اخلاقی و وجدانی خود بدانیم.

وی در خصوص موزه دفاع مقدس فارس نیز گفت: زحمات خوبی در این محیط کشیده شده و فرصت خوبی است که از نزدیک با رشادت‌های عزیزان رزمنده و ایثارگر آشنا شویم.

هوشیار با اشاره به اینکه باید تاریخچه دفاع مقدس برای نسل فعلی روایت شود و امکان بازدید از چنین اماکنی در اختیار همه اقشار جامعه قرار بگیرد گفت: دفاع مقدس یک مدرسه بزرگ اخلاق و انسانیت است و باید دانش‌آموزان، دانشجویان و آموزش پرورشی‌های ما نیز با این فرهنگ که جزیی از وجود ما است آشنا شوند.

همه ساله و در سراسر جهان «۱۸ می» به عنوان روز جهانی موزه نامگذاری می‌شود و درایران نیز از 28 اردیبهشت تا سوم خرداد به عنوان هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها گرامی داشته می‌شود و در استان فارس نیز در این روز اقشار مردمی و ادارات دولتی از موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها