مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تاکید کرد؛

«موزه» یکی از پل‌های ارتباطی بین گذشتگان و آیندگان است

سرهنگ «حبیبی» گفت: موزه‌ها آینه تمام نمای فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باور‌ها و اعتقادات گذشتگان و نیاکان ما است؛ از این منظر موزه یکی از پل‌های ارتباطی بین گذشتگان و آیندگان است.
کد خبر: ۵۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ - 19May 2022

«موزه» یکی از پل‌های ارتباطی بین گذشتگان وآیندگان است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در همایش «میراث فرهنگی و دفاع مقدس» که به مناسبت هفته موزه و میراث فرهنگی در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین عامل بقای فرهنگی و تداوم فرهنگی هر ملتی، هویت‌های آن ملت و کشور می‌باشد که درواقع فرهنگ و تمدن هر جامعه در ریشه‌های تاریخی مردمان در موزه‌ها تبلور پیدا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان افزود: موزه‌ها آینه تمام نمای از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باور‌ها و اعتقادات گذشتگان و نیاکان ما است؛ از این منظر موزه یکی از پل‌های ارتباطی بین گذشتگان وآیندگان است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و آسیب‌های جدی فرهنگ جامعه ایرانی عدم توجه به سرمایه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: باید برای چشم انداز فرهنگی توجه عمیق به ریشه‌های فرهنگی و هویتی و احترام به میراث فرهنگی شود؛ ما در دو قرن گذشته آغازگر هیچ جنگی نبودیم، از زمان جنگ ایران و روس هر کشوری به ما حمله کرد و پیروز شد، قطعنامه‌های مختلفی صادر شد.

حبیبی فتح خرمشهر را یک معجزه بزرگ و امداد آشکار الهی برای ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ایران در هشت سال دفاع مقدس با هدایت‌های حکیمانه امام راحل (ره) و با جانفشانی و ایثارگری‌های دلاور مردان ایران اسلامی و به ویژه توده مردم یک وجب از خاک کشور را از دست نداد و فتح خرمشهر نقطه یأس دشمنان و نقطه امید ملت ایران می‌باشد.

وی تاکید کرد: عزت و اقتدار ملت بزرگ و متعهد ایران اسلامی یکی از درس‌های فتح خرمشهر برای آیندگان است و باید نسبت به قدرت ایمان مردم تردید نداشته باشیم؛ امروز در هیاهوی سیاسی، اجتماعی و حتی در تعاملات و مذاکرات فراملی نباید در افکار و رفتار صاحب نظران و مسئولان تزلزل ایجاد شود.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تاکید به وحدت ملی و پاسداشت ظرفیت‌های ویژه دفاع مقدس متذکر شد: درس دیگر حماسه فتح خرمشهر این است که هیچگاه نباید به دشمنان خبیث ملت ایران اعتماد کنیم، باید ظرفیت‌های ویژه فرهنگ دفاع مقدس را محترم بشماریم و پاسداشت شهیدان و ایثارگران را هرگز فراموش نکنیم.

سرهنگ حبیب افزود: از برکات دیگر فتح خرمشهر تحکیم و وحدت ملی بین آحاد ملت به ویژه گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور بود به طوری که همگان منافع شخصی، حزبی و صنفی خود را در خدمت مصالح نظام و امنیت کشور و آرمان‌های انقلاب به کار بستند و امروز هم برای برون رفت از چالش‌های اقتصادی و اجرایی کشور راهی جز وحدت و همدلی و تفکر جهادی و انقلابی نداریم.

وی افزود: باید ابهامات و سوالات جوانان به خوبی پاسخ داده شود و عمیقاً درک کنند که چگونه یک ملت با همه فشار‌ها و تحریم‌ها و تهاجمات سنگین همه قدرت‌های جهان، بدون یار و یاور توانست این گونه ایستادگی کند و سربلند از دفاع مقدس بیرون بیاید و خاک کشور، ایمان، اعتقاد و ارزش هارا حفظ کنند و آن را به عنوان یک ارمغان به دست آیندگان برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار