مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

توانمندسازی هنرمندان و آموزش هنر از اولویت‌های فرهنگی در سال جاری است

«هوشمند» گفت: طرح آموزش رایگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است و خوشبختانه تاکنون بیش از هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند، توانمندسازی و آموزش هنر یکی از اولویت های ما در سال جاری است.
کد خبر: ۵۲۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸ - 19May 2022
توانمندسازی هنرمندان و آموزش هنر یکی از اولویت های فرهنگی و هنری در سال جاری استبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «علی هوشمند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر امروز در نشست با جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ شهرستان دره شهر در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه دغدغه‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها از اولویت‌های اصلی اداره‌کل خواهد بود و نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: پیشینه فرهنگی و هنری شهرستان دره شهر قابل انکار نیست و چهره‌های هنری در این شهرستان در کشور هم درخشیده‌اند و اندیشه بلند آنها در سطح ملی متبلور شده است.

«هوشمند» یادآور شد: هر کدام از رشته های هنری در جای خود زحمت و تلاش و اندیشه می طلبد، از این رو در راستای توجه به همه ساحت های فرهنگی و هنری و عدالت فرهنگی، برنامه ها و حتی گرامی‌داشت ها بر اساس کار کارشناسی شده صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ما باید از تعدد مراکز فرهنگی در شهرستان ها استقبال کنیم، در حقیقت دامنه زیست فرهنگی آن شهر گسترش پیدا می کند و باید دانست جغرافیای فرهنگی ایران به اندازه تمامِ ایران است و مرکزگرایی مورد نظر نیست.

هوشمند در ادامه گفت: خوشبختانه نگاه فرماندار محترم شهرستان نسبت به فعالیت های فرهنگی و هنری مثبت است و قول مساعدت های ایشان در خصوص مسائل فرهنگی مایه دلگرمی ما خواهد بود.

هوشمند گفت: طرح آموزش رایگان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است و خوشبختانه تاکنون بیش از هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، توانمندسازی و آموزش هنر یکی از اولویت های ما در سال جاری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها