معاون فرهنگی کانون فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی:

زبان هنر و ادبیات راه موثر مقابله با هجمه‌های دشمنان است

«شیدایی» گفت: برای ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیازمند اقدام جدی برای تغذیه فکری و آگاه‌سازی جوانان، نوجوانان و کودکان هستیم و زبان هنر و ادبیات وسیله موثری در این راه است.
کد خبر: ۵۲۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ - 19May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «صادق شیدایی» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، امروز در نشست مشترک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با انجمن داستان شهریار و انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن قدردانی از توجه این اداره‌کل به موضوع کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برای ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیازمند اقدام جدی برای تغذیه فکری و آگاه‌سازی جوانان، نوجوانان و کودکان هستیم و زبان هنر و ادبیات وسیله موثری در این راه است.

در ادامه این جلسه، «مهدی‌قلی رضایی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و راوی کتاب «لشکر خوبان» خاطراتی از عملیات‌های مختلف دفاع مقدس از جمله عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر برای حاضران در جلسه به‌ویژه کودکان و نوجوانان بیان کرد و با اشاره به اهمیت بالای خاطرات رزمندگان در شناخت حقایق جنگ تحمیلی، خواستار گردآوری و انتشار آنان برای عموم مردم شد.

«مهدی نورمحمدزاده» داستان‌نویس و منتقد ادبی نیز با ذکر نکاتی درباره دفاع مقدس در آینه ادبیات کودک و نوجوان، خواستار ایجاد پیوند میان کودکان و نوجوانان با دفاع مقدس شد.

وی افزود: باید با ترغیب و تشویق کودکان به مطالعه آثار مربوط به دفاع مقدس، فضا را برای خلق آثار ماندگار و فاخر به‌ویژه توسط همین نسل مهیا کرد.

همچنین «حسین قربان‌زاده» مربی داستان نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز نکات فنی و مطالبی درباره شیوه افزایش کمی و کیفی تولیدات هنری و داستانی در این حوزه بیان کرد و به ارائه راه‌کارهایی در این خصوص پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار