معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

رسانه‌ها نقش مهمی در اقناع سازی مردم دارند

«سلگی» با بیان اینکه رسانه‌ها شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنند، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در اقناع سازی مردم و فرهنگ سازی ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ - 19May 2022

رسانه‌ها نقش مهمی در اقناع سازی مردم دارندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «روح الله سلگی» معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران عصر امروز در آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای مطبوعات و رسانه‌های شمال کشور در مجتمع نفت محمود آباد مازندران اظهار داشت: عدالت خواهی، روشنگری و صداقت محوری مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر حمایت رسانه‌ها از مسئولان در راستای توسعه و پیشرفت کشور، افزود: نگاه حمایتی رسانه‌ها در راستای حل مشکلات کشور باید استمرار داشته باشد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در خنثی سازی مافیای زمین خواری و جنگل خواری، تصریح کرد: استان‌های شمال کشور در چنگال جنگل خواری و زمین خواری گرفتار بوده و نقش رسانه‌ها در پرده برداری از این مافیای آسیب زننده پررنگ است.

سلگی با تاکید بر انتقاد پذیر بودن مسئولان، بیان کرد: رسانه‌ها نگاه نقادانه به مسائل و مشکلات داشته باشند و این انتقادات می‌تواند به توسعه کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها شادی و نشاط را به جامعه تزریق کنند، افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در اقناع سازی مردم و فرهنگ سازی ایفا می‌کنند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت، این حرکت را بسیار هدفمند و مردم محور برشمرد و بیان کرد: سالانه میلیاردها تومان یارانه مردم از کشور خارج می‌شد که با سیاست‌های جهادی دولت در حوزه اقتصادی جلوی این ریخت و پاش‌ها گرفته می‌شود.

سلگی با اشاره به تجمعات مطالبه گرانه مردم در برخی نقاط کشور، اضافه کرد: برخی نگاه مطالبه گری مردم را با اغتشاش و تنش اجتماعی مخدوش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غربی در راستای منافع استکبار حرکت می‌کنند، گفت: رسانه‌های داخلی در مقابل هجمه رسانه‌های خارجی وظیفه سنگین دارد.

برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای «خزر» در مازندران

«حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه از چاپ اولین نشریه در ساری یک قرن و پنج سال می‌گذرد و از قانون نظارت بر مطبوعات صد سال گذشته است که طی این یک قرن اتفاقات بزرگی در این عرصه افتاد، عنوان کرد: باید رسانه‌ها در توسعه مازاندران تاثیرگذار باشند و از قلمشان برای شناسایی ظرفیت‌های استان به کار ببرند.

جوادی با تاکید براینکه تاکنون رسانه‌ها برای پیشرفت مازندران کمک کرده‌اند، به مانند ارز ترجیحی که امروزه در کشور اتفاق افتاد و رسانه‌ها برای شفافیت این موضوع و نتایج آن به کمک دولت و توسعه و پیشرفت کشور آمدند، گفت: رسانه مازندران می‌تواند در توسعه استان کمک کننده باشند و با برگزاری چنین جشنواره‌ای در محمودآباد توانایی برگزاری جشنواره‌های بزرگتر را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری چنین جشنواره‌ای باید شاهد اتفاقات خوبی در رسانه باشیم، خاطرنشان کرد: اطلس رسانه باید بررسی شود تا سبقه‌ مازندران در مطبوعات مورد تحقیق و بررسی و پیشکسوتان این عرصه که در واقع شناسنامه مازندران و در نهایت هویت رسانه‌ای استان هستند شناسایی شوند.

جوادی تصریح کرد: در حوزه آموزش و جشنواره دوره‌های خوبی انجام شده و تلاش است با برنامه‌ریزی انجام شده کارهای بزرگی در حوزه رسانه صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری نخستین جشنواره حاشیه خزر به میزبانی مازندران خبر داد و مطرح کرد: برنامه اصلی خانه در امر آموزش است که امروزه مشکل اساسی محسوب می‌شود؛ همچنین اساسنامه، ساماندهی خانه و آموزش مستمر دستور کار این خانه است.

در پایان این جشنواره با حضور «ایمان شمسایی» مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان رتبه‌های برتر سه استان شمالی کشور با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار