امام جمعه یاسوج تأکید کرد؛

ضرورت جلوگیری از رشد منفی جمعیت

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: جلوگیری از رشد منفی جمعیت از وظایف مسئولان و متولیان است و باید دولت‌ها وارد میدان شوند و با ارائه مشوق‌های اقتصادی در راستای افزایش فرزند‌آوری و ازدواج گام بردارند.
کد خبر: ۵۲۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 20May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» امام جمعه شهر یاسوج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت، اظهار داشت: حفاظت از هویت و امنیت یک کشور و فرهنگ آن در قالب جمعیت  وظیفه‌ای همگانی است.

وی با بیان اینکه امروز احساس خطر نسبت به رشد منفی جمعیت وجود دارد و اگر رشد منفی مشاهده شود شاهد ضرر در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهیم بود، افزود: جلوگیری از رشد منفی جمعیت از وظایف مسئولان و متولیان است و باید دولت‌ها وارد میدان شوند و با ارائه مشوق‌های اقتصادی در مسکن و استخدام و اشتغال و اختصاص یارانه در راستای افزایش فرزند‌آوری و ازدواج گام بردارند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تک‌فرزندی  رشد منفی جمعیت محسوب می‌شود و رشد زمانی است که یک خانواده سه فرزند داشته باشند، گفت: امروز جنین‌ها با دارو و واکسن قتل‌عام می‌شوند و مانند گذشته برگشت به دوران جاهلیت است که فرزند خود را به قتل می‌رساندند.

حسینی با تقدیر از صبوری مردم با تغییر قیمت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دشمن به دنبال هرج و مرج است و در این راستا عده‌ای خود را در دامن دشمن انداختند که نهایت ذلت خود را نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند از یک جریان، چالشی برای کشور ایجاد کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم آرامش خود را حفظ کردند و توطئه‌ها را کنار زدند.

امام جمعه یاسوج به سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره داشت و متذکر شد: مردم در شرایط سخت جنگ به میدان آمدند و خرمشهر را آزاد کردند این در حالی بود که دشمن تصور داشت می‌تواند کشور را به زانو درآورد و سبب تجزیه کشور شود اما برخلاف تصور دشمنان، ضربات کوبنده‌ای بر پیکر آنها وارد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها