نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم چهارمحال و بختیاری در برابر کسانی که به دنبال توطئه هستند، ایستادگی می‌کنند

حجت‌الاسلام نکونام گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری در برابر افرادی که سعی دارند آبروی انقلابی را خدشه‌دار کنند مقابله و ایستادگی می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ - 20May 2022

مردم چهارمحال و بختیاری در برابر افرادی که آبروی انقلاب را خدشه دار کنند، می ایستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ایمان در تمامی عرصه‌های جهانی محور اساسی است و قرآن از مسلمانان انتظار دارد مومنانه ایستادگی و مقاومت کنند و در این راه خداوند نیز یاری‌کننده مومنان است.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، افزود: در این حدیث آمده است که در روز قیامت فردی نیست که مورد پرسش قرار نگیرد برخی افراد به دلیل معصیت‌هایی که مرتکب شده‌اند و برخی نیز برای ناسپاسی‌هایی که در دنیا داشته‌اند باید پاسخگوی خداوند باشند بنابراین می‌توان به اهمیت این دو موضوع پی برد که انسان به دلیل معصیت و ناسپاسی از نعمات خداوند در روز قیامت مورد پرسش قرار می‌گیرد.

نکونام ادامه داد: نظام اسلامی نیز یکی از نعمت‌های مهم خداوند است که امروز به مردم ایران عطا شده و به محور مقاومت نیز در جهان تبدیل شده است همچنین امیدی برای مظلومان و موجب هراس ظالمان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با استفاده از شناختی عمیقی که از این استان طی سالیان طولانی کسب شده است باید گفت این استان یک تعصب برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن دارد و این انقلابی بودن به معنی ادامه دادن راه تکامل و اجرای احکام پروردگار است همانگونه که امام خمینی(ره) نیز سرآمد انقلابی بودن است و براساس همین معنا نیز تلاش می‌شود انقلاب جایگاه ویژه خود را داشته باشد و ارزش‌های دینی، عدالت، سبک زندگی دینی و ... جاری گردد و خوشبختانه این سبک زندگی در این استان وجود دارد و به همین دلیل مردم حرکات و شعارهای مخالف این دیدگاه و تعصب انقلابی را نمی‌پذیرند.

وی اضافه کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری در برابر افرادی که سعی دارند آبروی انقلابی آن‌ها خدشه‌دار کنند مقابله و ایستادگی می‌کنند همچنین امروزه شاهد هستیم برخی دشمنان سعی دارد اینگونه بیان کنند که اسلام حقیقی با آنچه امروزه اجرا می‌شود متفاوت است و درنتیجه سعی دارند مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهند بنابراین باید افراد تلاش کنند فریب این‌چنین توطئه‌های دشمن را نخورند چراکه انقلاب اسلامی توسط فردی ایجاد شد که در مکتب اسلام رشد و پرورش پیدا کرده و وجود او با اسلام عجین شده بود و در آن زمان برای در خطر بودن اسلام به همگان هشدار داد.

نکونام تصریح کرد: البته منظور این نیست که سوتدبیر، مشکلات اقتصادی، تبعیض و... وجود ندارد اما شاهد مقابله با این موضوعات هستیم در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز مشکلاتی وجود داشت چراکه ظلم و ستم همواره برای غلبه کردن بر عدالت تلاش می‌کند اما موضوع مهم مقابله با این غلبه است امروزه نیز نظام اسلامی با ظلم مقابله می‌کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آیات فراوانی در قرآن کریم مبنی بر دستور به جهاد وجود دارد و این دستور تنها برای مسلمانان صدراسلام نیست بلکه برای قرآن برای لحظه لحظه زندگی مومنان تا زمان فرارسیدن قیامت دستور زندگی دارد و آیات جهادی نیز امروز برای ایستادگی در برابر قدرت‌های ظالم مانند آمریکا است چراکه امروزه آمریکا عامل تمامی شرارت‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: قدرت‌های ظالم دنیا مانند آمریکا امروز افرادی را در درون کشورها برای رسیدن به اهداف شرورانه خود به کار گرفته‌اند و موجب آشوب در کشور می‌شوند در این میان نیز برخی افراد فریب می‌خورند که با افراد خودفروخته مجزا هستند و می‌توان برای آن‌ها روشنگری انجام داد اما مقابله با افراد خودفروخته که در برابر دریافت پول و به صورت مسلح قصد ایجاد آشوب در کشور را دارند ضرورت دارد البته این مقابله تنها وظیفه نیروهای نظامی نیست بلکه به بصیرت جامعه نیاز است و مومنان باید برای مقابله با آن‌ها برخیزند چراکه این مقابله جهاد فی سبیل‌الله محسوب می‌شود.

نکونام خاطرنشان کرد: مطالبه معقول و ارزشمند نسبت به وضعیت اقتصادی از ضرورت‌های نظام است و مطالبه درست باید وجود داشته باشد چرا که راه اصلاح نظام است اما افرادی که نسبت به گرانی مطالبه‌ دارند اقدام به آتش زدن حوزه‌های علمیه، مدرسع علمیه، پایگاه بسیج و... نمی‌کنند و خوشبختانه امروز نیز مردم چهارمحال و بختیاری خود را از این عده معدود جدا کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها