مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان بهار:

نقش روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس بسیار اساسی بوده است

حجت‌الاسلام «حمزه» گفت: نقش روحانیت در همه عرصه‌ها مهم و تأثیرگذار بوده، به‌ویژه در ۸ سال دفاع مقدس نقش روحانیت و طلاب نقش اساسی داشته و در این راه چهار هزار شهدای طلاب و روحانی خون خود را در راه اسلام تقدیم کرده‌اند.
کد خبر: ۵۲۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 20May 2022

نقش روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس بسیار اساسی بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله حمزه» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان بهار در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: نقش روحانیت در همه عرصه‌ها مهم، باارزش و تأثیرگذار بوده، به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس نقش روحانیت و طلاب نقش اساسی داشته و در این راه چهار هزار شهدای طلاب و روحانی خون خود را در راه اسلام تقدیم کرده‌اند.

وی بیان داشت: نقشی که امام خمینی (ره) برای حوزه‌های علمیه، روحانیت و طلبه‌ها داشتند نشان‌دهنده توجه ویژه ایشان به حماسه‌سازان روحانیت بوده که سخنان زیادی درمورد نقش روحانیت داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حمزه تصریح کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیز نقش روحانیت را در پیروزی انقلاب اساسی می‌دانند و می‌فرمایند اگر روحانیت نبود، تحول عظیم، انقلاب و نهضت بزرگ به وقوع نمی‌پیوست، این را باید مسلم بدانیم که اگر در مبارزات روحانیون وارد عمل نمی‌شدند تشکیل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اتفاق نمی‌افتاد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ حزب و گروهی قادر نبودند بساط حکومت استبداد و سلطنتی را در کشور براندازند، صد البته که کار را مردم کردند، اما حضور مردم ناشی از حضور روحانیت بود و اگر روحانیت نبود مردم با این حجم و جدیت وارد نمی‌شدند، بنابراین نقش روحانیت در پیروزی انقلاب بسیار اساسی بوده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شهرستان بهار افزود: اما چیزی که باید به آن دقت و توجه داشته باشیم این است که، امروز  رسانه‌ها و کسانیکه حرف می‌زنند و خود را به حق می‌دانند زیاد شدند اما خداوند تبارک‌وتعالی چهار عامل «عقل، پیامبران الهی، ائمه اطهار (ع) و علما» را  در راستای هدایت گری و روشنگری انسان‌ها برای رسیدن به سعادت معرفی کرده و بیش از ۸۰ آیه در مورد علم و علما داریم.

وی اضافه کرد: علما نقش برجسته‌ای در هدایت‌گری بعد از ائمه اطهار داشتند و آنچه در حفظ و پروش احکام الهی و معارف الهی وظیفه‌شان بوده با تمام وجود انجام داده‌اند و با دادن خون پاکشان معارف و دستورات و احکام الهی به صورت اسلام ناب محمدی (ص) در اختیار مؤمنان قرار دادند و همین امر تکلیف و وظایف ما را در مقابل علما سنگین می‌کند.

حجت‌الاسلام حمزه در پایان متذکر شد: نقش علما در هدایت‌گری مهم و اساسی بوده به‌ویژه در جبهه و جنگ، و شهادت چهار هزار شهید طلبه و روحانی بیانگر همین مطلب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار