فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا:

آزادسازی خرمشهر یک روز حماسی و ملی است

امیر «طاهری» گفت: آزادسازی خرمشهر یک روز حماسی و ملی است چرا که در ظاهر رژیم صدام با ما می‌جنگید، اما در مقابل ما ائتلافی بین المللی بود که قصد شکست جمهوری اسلامی ایران را داشت.
کد خبر: ۵۲۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ - 20May 2022

آزادسازی خرمشهر یک روز حماسی و ملی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، امیر سرتیپ دوم ستاد «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه که به مناسبت سالگرد عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: جوانان بسیجی و انقلابی خرمشهر ۳۴ روز توانستتند این شهر را نگه دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: زمانی که خرمشهر تحت تصرف دشمن بعثی بود صدام به نیروهای تحت امر خود ابلاغ کرده بود که دفاع از خرمشهر یعنی دفاع از بصره و بغداد زیرا خرمشهر برای دشمن بعثی بسیار باارزش بود.

وی اضافه کرد: پس از عملیات فتح المبین به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم عملیات های متعدد و بهتری علیه رژیم بعثی صدام انجام دهیم.

امیر طاهری همچنین عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر یک روز حماسی و ملی است چرا که در ظاهر رژیم صدام با ما می‌جنگید اما در مقابل ما ائتلافی بین المللی بود که قصد شکست جمهوری اسلامی ایران را داشت.

وی گفت: صدام حسین با اتخاذ تصمیمات سیاسی و نظامی خود ۵۶۳ تجاوز زمینی، ۲۲۴ تجاوز هوایی و ۲۱ تجاوز دریایی قبل از آغاز جنگ علیه کشورمان شروع کرد و در روز ۳۱ شهریور ۵۹ رسما جنگ خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجادر پایان گفت: فتح خرمشهر برای ما فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش‌های اسلامی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار