رئیس سازمان مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان:

مشکل اصلی کشور فقدان حلقه‌های میانجی است

رئیس سازمان مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید حل نیاز‌های فناورانه به اولویت اصلی مسئولان بدل شود، مشکل اصلی کشور را فقدان حلقه‌های میانجی دانست.
کد خبر: ۵۲۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ - 20May 2022

مشکل اصلی کشور فقدان حلقه‌های میانجی است

به‌گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد رضا عابدی محزون» رئیس سازمان مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش‌های مختلف علمی باید بیش از بیش فعالیت‌های خود را دنبال کنند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بر توجه بخش‌های تحقیقاتی به تولید و یا تولید مبتنی بر نگاه علمی تاکید دارند.

رئیس سازمان مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش موثر شرکت‌های دانش بنیان در توسعه استان گیلان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان نوعی کسب و کار‌های دانش محوری است که با هدف تبدیل پایدار دانش به ثروت شکل گرفته و فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها مبتنی و همراه با فعالیت‌های تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های نو و پیشرفته است.

وی با تاکید لزوم توجه به بسیج کردن تمامی امکانات به منظور رسیدن به اهدافی مشخص خاطرنشان کرد:وظیفه بسیج در بسیج کردن است نه بسیج شدن، لذا باید امکانات را در راستای دستیابی به اهدافی مشخص بسیج کرد.

محزون یکی از کار‌های بسیج را هماهنگ کردن تمامی امکانات دانست و افزود: بسیج کردن منابع و امکانات استان، پای کار آوردن بخش‌های مختلف دولتی، حاکمیتی و خصوصی اصل کار بسیج است.

وی با بیان اینکه حل نیاز‌های فناورانه باید به اولویت اصلی مسئولان مبدل شود، تاکید کرد: حل نیاز‌های فناورانه به کمک بسیج، ظرفیت‌های مالی و اعتباری و تمرکز بر روی مسائل اولویت دار و راهبردی و گلوگاهی، راهبرد اصلی در حوزه علم و فناوری است که باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان متذکر شد: راهبرد اصلی جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان، بسیج ظرفیت‌های مالی و اعتباری جهت پشتیبانی از شبکه مردمی نخبگانی با تمرکز بر مسائل و نیاز‌های فناورانه اولویت دار جهت تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد ثروت و اشتغال در جامعه است.

وی مشکل اصلی کشور را فقدان حلقه‌های میانجی دانست و افزود: مشکل فعلی کشور در امکانات، سرمایه و منابع نیست؛ مشکل اصلی فقدان حلقه‌های میانجی است که بتواند از حضور این سرمایه‌ها تولید کار و خروجی مطلوب کند.

محزون با اشاره به نقش مجموعه پیشگامان در تخصص اقتصاد دانش بنیان در استان گیلان تصریح کرد: مجموعه پیشگامان با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، تسهیلاتی و اعتباری خود به دنبال بسیج کردن سایر ظرفیت‌های پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در داخل به نفع پشتیبانی از پاسخ‌های فناورانه مبتنی بر حل مسائل اولویت‌دار استان است.

وی از وجود سه محور در استان گیلان به منظور حل مشکلات خبر داد و تاکید کرد: برای اینکه مسائل استان را به طریق فناورانه حل کنیم سه محور داریم که یک ضلعش نظام مسائل اولویت دار- نیاز‌های فناورانه استان، ضلع بعدی آن شبکه پشتیبانی و سرمایه‌گذاری و سومین ضلع آن شبکه نخبگانی حل مسئله است.

رئیس سازمان مهندسین صنعت سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به حل مسائل اولویت‌دار استان گیلان خاطرنشان کرد: در درجه اول اولویت ما با طرح‌هایی است که مسائل مهم و اساسی و اولویت‌دار استان را حل می‌کنند و بر این اساس طرح‌هایی که حلال مسائل ملی و منطقه‌ای هستند، در درجه دوم قرار دارد.

وی متذکر شد: شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس، دانشگاه آزاد، وزارت تعاون و دیگر مجموعه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده است تا این تفاهم‌نامه‌ها به کمک ظرفیت‌های متمرکز مجموعه پیشگامان و کمک و مشارکت پارک علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش فناوری استان به‌صورت یک سبد واحد از طرح‌های فناورانه پشتیبانی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار