حجت‌الاسلام رئیسی:

وحدت و انسجام مولفه امنیت ملی است

رئیس جمهور وحدت و انسجام را مولفه امنیت ملی برشمرد و گفت: هرکس بخواهد این وحدت را مخدوش کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ - 20May 2022

وحدت و انسجام مولفه امنیت ملی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در سفر به استان آذربایجان غربی و دیدار با علما، نخبگان، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان اظهار داشت: نشست با جوانان و نخبگان و فرهیختگان و استفاده از دیدگاه جوانان در بخش‌های مختلف دولت یقنا راهگشا خواهد بود.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید گرانقدر آذربایجان غربی امنیت موجود در استان و کشور را مرهون شهیدان و ایثارگران دانست و عنوان کرد: شهدا و ایثارگران در دفاع از اسلام و انقلاب و قرآن از جان و مال خود گذشتند که هم امنیت این استان و هم کشور تامین شود.

وی گفت: امروز وحدت و انسجام ملی در استان آذربایجان غربی استانی که ادیان و مذاهب مختلفی در آن زندگی می کنند بسیار مثال زدنی است که این می تواند زمینه ای برای توسعه یافتگی و پیشرفت استان مهیا سازد؛ همه باید پاسدار این وحدت و انسجام موجود باشند و اجازه ندهند بدخواهان نظام خدشه‌ای بران وارد آورند.

وی وحدت و انسجام را از مولفه های امنیت ملی برشمرد و گفت: وحدت اقدام تاکتیکی و مقطعی نیست نگاه راهبردی است که هرکس بخواهد در جهت مخدوش کردن آن گام بردارد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما کمک و مساعدت فرهیختگان و دانش پژوهان را به عنوان اتاق فکر دولت نیازمندیم تا بتوانیم در حل مسائل و مشکلات نظام از انها بهرهمند شویم.

حجت‌الاسلام رئیسی موضوع دریاچه ارومیه را نیز نه فقط برای آذربایجان غربی بلکه برای اکوسیستم کل منطقه بسیار اثرگذار دانست و افزود: این موضوع یکی از اولویت های سفر ما نیز هست و باتوجه به مطالعاتی که در این رابطه انجام گرفته و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته قطعا در  روزهای آتی شاهد اخباری از اقدامات در این رابطه خواهید بود.

رئیس جمهور گفت: در بحث صادرات نیز از جمله کارهای مهمی که در این رابطه صورت گرفته موضوع صادرات سیب و انگور استان است که طبق گزارش های دریافتی از استاندار آذربایجان غربی کارهای متفاوتی انجام شده که منجر به افزایش صادرات این دو محصول شده است.

وی وجود معادن را نیز از ظرفیت هایی ارزشمند برای این استان دانست و گفت: ما به دنبال ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در این بخش هستیم تا از این طریق بتوانیم جلو خام فروشی را نیز گرفته باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی اذربایجان غربی را نیز از استان‌های مستعد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اما الگوی کشت باید در این استان تغییر یابد بگونه ای که با بررسی حرفه ای و ارزیابی صرفه و سود این تصمیم طرح های جایگزین برای ان اعمال شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما می توانیم بخشی از کالای اساسی کشور را از زمین های حاصلخیز این استان تامین کنیم و با امکانات موجود در رسیدن به این هدف موفق باشیم.

وی اساس و محور بودجه ریزی دولت در سال ۱۴۰۱ را نیز اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: سند اجرای عدالت نیز همان طرح آمایش سرزمینی است.

حجت‌الاسلام رئیسی بر فعال شدن مبادلات مرزی نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به ظوابط و مقررات و طی چارچوب هایی که برای صادرات و واردات صورت می گیرد مسله کوله بری نیز سامان دهی می شود.

رئیس جمهور معظل فقر، تبعیض و فساد را نیز زیبنده نظام اسلامی ندانست و تاکید کرد: ما در دولت برای بررسی بسترهای فساد و از بین بردن زمینه های ان گام های جدی برداشتیم و اخباری که گاها شنیده می شود تنها بخشی از این اقدامات است.

وی یکی از گام های مهم در جهت رفع فقر مطلق را برخوردار شدن ۵ میلیون نفر از مردم کشور به بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: اقدامات مبنی بر جلوگیری از چاپ پول ، عدم استقراض از بانک مرکزی نیز مولفه هایی هستند که نقش مهمی بر کاهش تورم دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی همکاری دولت با مردم را نیز مثال زدنی و باعث مایوس شدن دشمنان عنوان کرد و افزود: این بسیار ارزشمند است و امیدواریم بتوانیم در کنار هم با اراده مصمم که از امام و شهدا برایمان به یادگار مانده شعار ما می توانیم را به معنای واقعی کلمه به تحقق برسانیم.

رئیس جمهور در خصوص دغدغه های فرهنگی موجود در کشور نیز یادآور شد: حضور خود مردم در صحنه بسیار اثرگدار خواهد بود و قطعا ما نیز در دولت با تشکیل ستاد فر هنگی در سدد رفع این دغدغه ها هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها