فتح خرمشهر؛ فتح خون/

اولین یادواره شهدای گردان فجر زرقان برگزار می‌شود

به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، اولین یادواره شهدای گردان فجر شهرستان زرقان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ - 21May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، اولین یادواره شهدای گردان فجر شهرستان زرقان سه‌شنبه 3 خرداد ‌بعد از نماز مغرب و عشا در زرقان، مجموعه تاریخی زکی‌خانی برگزار می‌شود.

سخنران ویژه این مراسم سردار «فضل الله نوذری»، جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) است و «مهدی مختاری» از مازندران نیز در این برنامه مداحی خواهد کرد.

شهرستان زرقان در شمال شیراز با حدود 60 هزار جمعیت تا سال 98 جزیی از شیراز بود و در ۱۰ مهر ۹۸ به شهرستانی مستقل در استان فارس تبدیل شد.

این شهرستان تاریخی که 255 شهید تقدیم انقلاب و میهن عزیزمان ایران اسلامی کرده در عملیات افتخارآفرین الی بیت‌المقدس یا بیت‌المقدس که از جمله بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در خلال دفاع مقدس بود حضور فعالی داشت.

این عملیات تحسین کارشناسان نظامی را در پی داشت و از 10 اردیبهشت با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد و حدود 25 روز به طول انجامید.

 به سبب شگفتی‌های بسیار در این عملیات از جمله رشادت رزمندگان ایران اسلامی و تحمیل حدود 16 هزار نفر تلفات به عراق و اسارت ۱۹ هزار نفر عراقی  و آزادسازی بیش از ۵ هزار کیلومتر از اراضی جنوب کشور عملیاتی شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار