وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همدان:

دیپلماسی علمی، راهی امنیت‌ساز برای همه جوامع بشری است

«زلفی‌گل» با بیان اینکه دیپلماسی علمی یک راه امنیت‌ساز برای همه جوامع بشری است، گفت: از کشوری که توریست و دانشجو گذر کند هیچ موقع سرباز عبور نمی‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ - 21May 2022

دیپلماسی علمی یک راه امنیت‌ساز برای همه جوامع بشری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم نخستین همایش بین‌المللی نهضت «ترجمه» و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در جمع فرهیختگانی از ۲۰ کشور در استان همدان، با اشاره به اهمیت میهمان در فرهنگ ایرانی اظهار داشت: در فرهنگ ما اعتقاد بر این است که قبل از شرف حضور میهمان در خانه، قبلاً خداوند رزق و روزی او را همراه با خودش فرستاده است. 

وی خطاب به دانشجویان خارجی افزود: بنابراین ما شما را میزبان خود می‌دانیم و از این بابت که شما در اینجا حضور دارید بسیار خرسندیم.

زلفی‌گل بیان داشت: من همیشه به اساتید این نکته را عرض می‌کنم که  وقتی در  کلاس حاضر می‌شوید، باید بدانید افرادی که در کلاس شما هستند  انسان‌های بزرگی هستند، زیرا که این افراد در آینده وکیل ، رئیس‌جمهور، دانشمند، وزیر و آینده‌ساز هستند.

وی تصریح کرد: این همایش از آن جهت مهم است که قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس یک  نظام ارباب رعیتی و دست‌نشانده استکبار بود  و اجازه پیشرفت به کشور را نمی‌دادند به طوری که وقتی جنگ شروع شد ما حتی سیم خاردار نمی‌توانستیم تولید کند و ما امروز به بالاتربن قدرت علمی رسیده‌ایم.

وزیر علوم اذعان داشت: نظام استکبار می‌داند که اگر کشوری را بخواهد عقب نگه دارد باید آن کشور را از نظر علمی و فنی و نوآوری عقب نگه دارد و استکبار امروزه از رشد علمی کشورها جلوگیری می‌کند.

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه شما دانشجویان سعی کنید سفیران علمی کشور خود باشید افزود: تا جایی که امکان دارد علم بیاموزید و کشور خود را به یک کشور علم محور تبدیل کنید، کشوری که دانا باشد هیچ موقع بیگانه را نمی‌پذیرد و مملکتی امنیت دارد که مردم دانا داشته باشد،

وی با بیان اینکه دیپلماسی علمی یک راه امنیت ساز برای همه جوامع بشری است، گفت: از کشوری که توریست و دانشجو گذر کند هیچ موقع سرباز عبور نمی‌کند.

وزیر علوم اظهار داشت: در قرآن مجید بحث علم و عالمان جایگاه خاصی دارد و جمهوری اسلامی  با این تفکر برگرفته از قرآن، طوری عمل کرده که علی‌رغم اینکه در  شرایط تحریم‌های ظالمانه بوده است توانسته است موفقیت‌های بسیاری کسب کند و امروز در جهان رتبه ۱۵علمی و بیش از ۷۶هزار سند علمی بین‌المللی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار