امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان و حوزه هنری استان

تفاهمنامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان و حوزه هنری استان سمنان به منظور گسترش تعامل و همکاری بین نهاد‌ها و مراکز فرهنگی و هنری امضا شد.
کد خبر: ۵۲۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ - 21May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با «محمد اصغرزاده» رئیس حوزه هنری استان سمنان اظهار داشت: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مختص به ساختمان موزه و حفظ و نشر آثار نیست بلکه متعلق به آحاد جامعه و تمام مجموعه‌های فرهنگی هنری و انقلابی است که دلسوز انقلاب و دغدغه نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارند و در این مسیر آماده همکاری با تمام مجموعه‌هایی نظیر حوزه هنری که همراه و هم قدم با مجموعه حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند خواهیم بود.

وی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گذشته ارتباط بسیار خوبی با حوزه هنری داشته و با توجه به رویکرد همسوی این دو ارگان در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری آینده روشنی در همکاری با یکدیگر در این مسیر دیده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تفاهم نامه همکاری میان این دو ارگان زمینه حضور و همکاری هنرمندان در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با اشاره به موضوع چاپ ۵ رمان توسط هنرمندان حوزه هنری عنوان کرد: تولید اثر توسط نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری با موضوع خرمشهر اقدام مبارک و ارزشمندی ست و امیدواریم این تولیدات توسط هنرمندان در مناسبت‌های مهم دیگر ادامه داشته باشد، زیرا این تولیدات به کار‌های ما عظمت، قداست و ارزش می‌بخشد.

در این دیدار «محمد اصغرزاده» رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به نزدیک بودن چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ۵ رمان از آثار هنرمندان حوزه هنری استان سمنان با موضوع خرمشهر، در سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: حفظ و نشر آثار دفاع مقدس متعلق به همه سطوح انقلاب است و حوزه هنری نیز در این راستا خود را محدود به ارگان حوزه هنری نخواهد کرد و در آینده نیز ارتباط و همکاری موثری با حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با بیان اینکه رویکرد حوزه هنری در اجرای افزایش ۱۰۰ برابری تاریخ شفاهی مثبت است خاطر نشان کرد: حوزه هنری اخیرا اقدامات مثبتی در راستای افزایش ۱۰۰ برابری آثار در حوزه تاریخ شفاهی انجام داده و موضوعات مختلفی را برای تدوین و چاپ در دستور کار قرار داده است و در این مسیر با حفظ و نشر آثار دفاع مقدس همکاری ویژه‌ای خواهد داشت.

اصغرزاده ادامه داد: حوزه هنری در این روز‌ها چهار عنوان کتاب در دست چاپ و ۱۲ پروژه در حال تدوین دارد که پس از چاپ به اطلاع عموم خواهد رسید.

در پایان این دیدار نیز تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان و حوزه هنری استان سمنان به منظور گسترش تعامل و همکاری بین نهاد‌ها و مراکز فرهنگی و هنری و نیز صیانت از کیان فرهنگ مداری نظام بر اساس ظرفیت ها، امکانات و نیاز طرفین امضا شد.

امضاتفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان س و حوزه هنری استان

امضاتفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان س و حوزه هنری استان

امضاتفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان س و حوزه هنری استان

امضاتفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان س و حوزه هنری استان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها