دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی:

بنیاد اربعین با عضویت 15 کشور در حال فعالیت است

حجت‌الاسلام «احمدی» یکی از اقدامات انجام شده در راستای جهانی شدن اربعین را فعال کردن بنیاد اربعین با عضویت 15 کشور دانست.
کد خبر: ۵۲۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳ - 21May 2022

بنیاد اربعین با عضویت ۱۵ کشور در حال فعالیت است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «حمید احمدی» دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز در حاشیه سفر به کرمان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مباحث فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی از سال 1393 با همکاری 28 دستگاه در بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت دنبال می شود.

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در اجرای برنامه ها تصدی گری نکردیم بلکه برنامه ها با هماهنگی بین دستگاه ها است؛ افزود: همه کارهای اربعین در داخل با هماهنگی کمیته و برای جلوگیری از موازی کاری و قرار دادن خدمات موکب ها در مسیر درست آن است.

وی اظهار کرد: در عراق همه برنامه ها با همکاری سفارت خانه، حشد الشعبی، مواکب بزرگ و از همه مهمتر با نظر شخص آیت الله سیستانی و دفتر ایشان انجام می شود.

حجت الاسلام احمدی شکل گیری بیش از یک هزار و 100 موکب در اربعین را به تدبیر شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: برای اربعین مدیون مدیریت شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم در حالیکه خیلی ها نمی دانند اربعین به اصرار و با تدبیر ایشان شکل گرفته است.

وی در ادامه سخنانش نقش ائمه جمعه در تبیین و راهبری مردم را مهم خواند و با بیان اینکه حسب سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر فعال کردن ظرفیت های اربعین با کمک نخبگان و دانشگاهیان، اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است و دانشگاه های عراق دوست دارند با ما کار کنند.

دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی  ادامه داد: اسفندماه سال گذشته با کمک حوزه و دانشگاه نشستی برگزار کردیم و تأکید ما بر حفظ وحدت دانشگاهی در کنار حوزه های علمیه است.

وی یکی از اقدامات انجام شده در راستای جهانی شدن اربعین را فعال کردن بنیاد اربعین با عضویت 15 کشور دانست و اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار کردیم.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تولیدات هنری و محتوایی را نشان نمی زنیم تا هر کسی خواست آن را به اسم خود منتشر کند زیرا همه از طریق کمک های مردمی انجام شده؛ تصریح کرد: در برگزاری همایش ها نیز ارتباطات خوبی شکل گرفته است.

وی توزیع بسته های فرهنگی به اسم هدیه مردم و رهبر ایران میان چهار هزار موکب عراقی برای قدردانی از میزبانی آنان را بسیار مورد اقبال همه موکب داران عراقی دانست.

حجت الاسلام حسین سازندگی هم از تدارک کمیته فرهنگی آموزشی ستاد استانی اربعین حسینی برای برگزاری همایش علمی سرداران مقاومت خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار