سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اربعین، فرصتی بزرگ برای جهاد تبیین و معرفی شهدا است

«احمدی‌نژاد» با بیان اینکه حاج قاسم در سخنرانی های خود همواره شهدا را معرفی می‌کرد و این در واقع نشان دادن راه است، گفت: در اربعین، شهدا باید بهتر معرفی شوند.
کد خبر: ۵۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ - 21May 2022

اربعین، فرصتی بزرگ برای جهاد تبیین و معرفی شهدا است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت الاسلام «علی عارفی» مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر امروز در نشست کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد استانی اربعین حسینی علیه السلام، اربعین را بزرگترین نماد جهاد تبیین و فرصت انتقال معرفت و ارتباطات بین المللی اسلامی عنوان کرد.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اربعین حرکتی کاملاً مردمی است اما اینکه چه (محتوایی) به مردم داده شود را نخبگان تعیین می کنند، اظهار داشت: همانگونه که هر ساله همایش بین المللی در ایام حج برگزار می شود؛ در اربعین هم باید یک همایش بین المللی سالانه از علما و اساتید دانشگاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در اربعین می توان جهاد تبیین را با روش های نرم انجام داد؛ گفت: صحنه ای است تا ایده های اصیل و سلیس تشیع را به این جمعیت ۲۰ میلیونی منتقل کنیم و امسال بیش تر خواهد شد.

حجت الاسلام عارفی اظهار کرد: این جمعیت ۲۰ میلیونی اربعین فرصتی برای دانشمندان و کسانی است که دل شان برای اتحاد اسلامی و مخصوصاً تمدن بزرگ اسلامی را در اندیشه دارند البته ما با نخبگان عرارق ارتباط داریم و همایش سیدالشهدای مقاومت را در سالگرد سردار سلیمانی و به صورت ارتباط ویدیوکنفرانس با رییس دانشگاه واسط عراق و معاون سیاسی فرهنگی استانداری نجف برگزار کردیم.

وی تأکید کرد: باید یک همایش بین المللی با پای کار آمدن رؤسای همه دانشگاه های کشور در عراق یا ایران تدارک دیده شود و حج و زیارت پشتیبان این موضوع باشد.

دکتر مهدی احمدی نژاد، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه اربعین یک کار دلی است اما اینکه بهره برداری ما از آن چه باشد، اهمیت دارد؛ ادامه داد: چون این حرکت ها در نهایت به مهدویت ختم می شود لذا دشمن قطعاً به این حرکت وارد شده و رصد می کند تا جایی جلوی آن را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه همایش و سمینارها باید هدفمند باشد؛ تصریح کرد: دِینی از حاج قاسم گردن ما است زیرا او سالار شهیدان مقاومت و از پیروان واقعی امام حسین بود و باید مکتب حاج قاسم تبیین شود و تبیین شدن آن به ساری و جاری شدن آن در اربعین است و جریان حاج قاسم را باید در اربعین ببینیم و مکتب او را در اربعین جهانی کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه حاج قاسم در سخنرانی های خود همواره شهدا را معرفی می کرد و این در واقع نشان دادن راه است؛ اظهار کرد: در اربعین، شهدا باید بهتر معرفی بشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار