همزمان با سراسر کشور؛

کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی و طلبه در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان خراسان شمالی گفت: کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی و طلبه، همزمان با سراسر کشور در مسجد «انقلاب» بجنورد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ - 22May 2022

برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی به مناسبت سوم خردادحجت‌الاسلام «احمد پرهیزگار» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بجنورد، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی و طلبه در چهام خرداد، در شهر مقدس قم، اظهار داشت: این کنگره همزمان در سراسر کشور با حضور کلیه طلاب و خانواده شهدای روحانی و مسئولین استانی و شهرستانی، در مسجد «انقلاب» بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیت نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است، افزود: روحانیت در دفاع مقدس در کنار سایر شهدا و رزمندگان همواره نقش اساسی و مهمی داشتند؛ به همین خاطر یادواره‌های شهدای روحانی و طلبه با همکاری بسیج طلاب و حوزه علمیه، در تمام شهرستان‌های استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پرهیزگار گفت: فضاسازی لازم جهت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس در سطح استان خراسان شمالی درحال انجام است که از جمله نصب بنر در ادارات و نهاد‌ها و مخصوصا حوزه‌های علمیه استان، از جمله این فعالیت‌هاست.

وی افزود: جلسات مختلفی برای برگزاری هرچه بهتر این یادواره‌ها برنامه‌ریزی شد که در این زمینه با حضور مسئولین، از خانواده‌های معظم شهدای روحانی سطح استان تقدیر به‌عمل آمد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی بیش از ۷۲ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نسبت به جمعیت شهدای استان؛ بیشترین آمار را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار