عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم تشکیل ستاد مدیریت جمعیت در شهرداری تهران

شمس احسان بر لزوم تشکیل ستاد مدیریت جمعیت در شهرداری تهران تاکید کرد.
کد خبر: ۵۲۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲ - 22May 2022

لزوم تشکیل ستاد مدیریت جمعیت در شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «زهرا شمس احسان» عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صحن شورای اسلامی شهر تهران با گرامی‌داشت ۳۰ اردیبهشت و اهمیت موضوع جمعیت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۳ سیاست‌های حوزه خانواده مبنی بر پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام خامنه‌ای بر افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و... تاکید و حجت را بر همه ما تمام کرده‌اند.

شمس احسان افزود: این دغدغه مهم در مجلس شورای اسلامی پیگیری و منجر به تصویب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه «الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد مدیریت جمعیت شهر تهران» در سال ۱۳۹۴، تایید شده است، خاطرنشان کرد: این مصوبه شهرداری تهران را ملزم به تشکیل ستاد مدیریت جمعیت و اقداماتی نظیر ارائه خدمات بهداشتی در جهت سلامت باروری و فرزندآوری، ارائه مشوق‌های عملی و رفع موانع ازدواج، تشویق و ترویج خانواده، استفاده از فضا‌های مناسب در اختیار به‌منظور برگزاری مراسم ازدواج جوانان و ... کرده است.

وی گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون تنها یک جلسه ستاد جمعیت (در تاریخ ۹۸/۱۱/۲۹) تشکیل شده و هنوز گزارشی از اقدامات انجام شده و نتایج و اثرات آن ارائه نشده است.

شمس احسان تصریح کرد: در دوره مدیریت جدید نیز تا این تاریخ هنوز جلسه‌ی ستاد مدیریت جمعیت برگزار نشده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار