مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبر داد؛

آغاز فراخوان جشنواره هنری فانوس در گلستان

«ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: جشنواره استانی فانوس در رشته‌های مختلف هنری برگزار و آثار برتر به جشنواره ملی در اصفهان ارسال خواهند شد.
کد خبر: ۵۲۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 22May 2022

«ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان اظهار داشت: ششمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی سراسر کشور از سوی سازمان هنری و امورسینمایی دفاع مقدس به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنان در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره استانی فانوس در گلستان با اشاره به موضوعات این جشنواره، افزود: نقش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس؛ رهبری الهی، هدایت و فرماندهی دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم، بسیج و زنان در دفاع مقدس و شهیدان، جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران، خانواده­‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن از موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های؛ هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایش‌نامه)، هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر، مجسمه‌سازی، خوشنویسی)، فیلم و سریال (سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله‌تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه، نماهنگ)، موسیقی و سرود (موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود دانش‌آموزی و همخوانی)، آثار رادیویی (نمایش رادیویی، پادکست) و مردمی (عکس، نقاشی دستی، خوشنویسی، نمایشنامه) برگزار می‌شود.

اعتراف گفت: هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

وی به زمانبندی این جشنواره اشاره کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 مرداد سال جاری است و آیین اختتامیه استانی شهریور در گرگان برگزار می‌شود و آثار برتر به جشنواره ملی ارسال خواهند شد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان بیان داشت: آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی فانوس در مرحله کشوری آبان سال جاری به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

آغاز فراخوان جشنواره هنری فانوس در گلستان

آغاز فراخوان جشنواره هنری فانوس در گلستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها