فتح خرمشهر؛ فتح خون/

آئین غبار روبی گلزار شهدای سمنان در آستانه سوم خرداد

آئین غبارروبی گلزار شهدا امامزاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) سمنان، در آستانه حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جامعه دانشگاهیان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 22May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، در آستانه سالروز حماسه سوم خرداد آئین غبار روبی، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدای امامزاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) سمنان با حضور روسای دانشگاه‌ها به همراه جمعی از کارکنان و استادان مراکز آموزشی استان برگزارشد.

جامعه دانشگاهی استان سمنان در این مراسم با نثار گل و قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم، بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

تقی مرادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در این آیین با اشاره به مقاومت مردم ایران در سال‌های نخست جنگ تحمیلی اظهار داشت: صدام و حامیان او به تصور اینکه در یک هفته می‌توانند تا تهران پیشروی کنند، به مرز‌های کشورمان حمله کردند.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی و انسانی از صدام افزود: اکثر قریب به اتفاق کشور‌های دنیا صدام را در جنگ علیه کشورمان حمایت کردند، اما مقاومت و ایستادگی مردم سبب شد که آن‌ها در این جنگ هشت ساله شکست بخورند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تقسیم جنگ تحمیلی به پنج مرحله گفت: نخستین گام از این مراحل پنجگانه، هجوم همه جانبه صدام و حامیان وی به کشورمان بود که به اشغال ۱۵ هزار کیلومتر از خاک کشورمان انجامید.

وی با اشاره به نوپا بودن انقلاب اسلامی در آن سال‌ها و برخی ناهماهنگی‌ها در بین مسوولان آن دوران گفت: نیرو‌های بعثی در هجوم اولیه خود بسیاری از امکانات و تاسیسات و زیرساخت‌های کشورمان را تخریب کرد.

وی با بیان اینکه صدام و حامیان غربی آن‌ها می‌خواستند در یک هفته به اهداف خود برسند ادامه داد: ایستادگی رزمندگان اسلام و مرزنشینان کشورمان نقشه‌های دشمنان را بهم زد.

مرادی از ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان و توقف دشمن در مناطق اشغال شده به عنوان گام دوم نام برد و گفت: بعد از آنکه امام راحل تکلیف را مشخص و مردم را به مقابله با دشمن فراخواند، گام سوم و یا تثبیت مرز‌ها شروع شد.

وی از عملیات فرماندهی کل قوا، خمینی روح خدا به عنوان نخستین حمله موفق نیرو‌های کشورمان به دشمن متجاوز نام برد و اضافه کرد: در این عملیات کوچک حدود سه هزار کیلومتر از مناطق اشغال شده آزاد شد.

وی از عملیات طریق القدس و آزادسازی بستان به عنوان یک عملیات موفق دیگر در سال‌های نخست دفاع مقدس نام برد و گفت: در ادامه فتح بزرگ با آزادسازی خرمشهر محقق شد.

وی از آزادسازی دو هزار و ۲۵۰۰ کیلومتر دیگر از مناطق اشغال شده در عملیات آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: در این عملیات بزرگ بیش از ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های بعثی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگ با فتح خرمشهر شروع شد افزود: آزادی خرمشهر یک نقطه عطف در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.

مرادی با بیان اینکه بعد‌ها عملیات‌های متعددی انجام و مناطق اشغالی آزاد شد افزود: صدام و حامیان آن‌ها تصور نمی‌کردند که رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ بزرگتری از آن دوران روبرو هستیم افزود: دشمنان نظام در صددند که مردم و انقلاب را از مسیر خود خارج کنند. جهاد تبیین یک فریضه فوری و قطعی است و دانشگاهیان نقش مهمی در تحقق آن دارند.

آئین غبار روبی، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا سمنان در آستانه سوم خرداد

آئین غبار روبی، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا سمنان در آستانه سوم خرداد

آئین غبار روبی، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا سمنان در آستانه سوم خرداد

آئین غبار روبی، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا سمنان در آستانه سوم خرداد

آئین غبار روبی، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا سمنان در آستانه سوم خرداد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار