کارشناس مسائل غرب آسیا:

عمان می‌تواند کاستی‌های ایران در زمینه تجارت را جبران کند

قنادباشی با بیان اینکه عمان ظرفیت‌های زیادی برای روابط اقتصادی دارد، گفت: این کشور می‌تواند پذیرنده بسیار خوبی برای کالا‌های ما باشد و روابط دو کشور می‌تواند کاستی‌های که در زمینه صادرات و تجارت وجود دارد، برطرف کند.
کد خبر: ۵۲۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 22May 2022

عمان می‌تواند کاستی‌های ایران در زمینه تجارت را جبران کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان، اظهار داشت: باعث خوشحالی است که رئیس جمهور به‌رغم داشتن مشغله‌های فراوان، برنامه اعلامی خود در سیاست خارجی را فراموش نکرده و راهبرد اولویت‌بخشی به همسایگان را صورت بسیار جدی دنبال می‌کند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: سفر‌های منطقه‌ای می‌تواند بر عرصه اقتصاد تأثیرات مثبتی داشته باشد. علاوه بر این، می‌تواند بر کاهش تنش‌های منطقه‌ای و برقراری امنیت در منطقه نیز موثر باشد.

وی با بیان اینکه سفر‌های منطقه‌ای می‌تواند نشان‌دهنده اقتدار و جایگاه ایران در میان کشور‌های منطقه‌ای باشد، گفت: رفت و آمد‌های رئیس‌جمهور در کمتر از یک سال به حداکثر رسیده است و هرکدام از این سفر‌ها توانسته است به نوعی دربردارنده امتیازاتی باشد.

قنادباشی افزود: عمان یکی از کشور‌هایی است که مانند قطر، هیچ‌گاه در عرصه خصومت‌ورزی علیه ایران که از کشور‌های غربی نشأت می‌گیرد، فعال نبوده و این باعث شده که ما روابط خوبی با عمان داشته باشیم.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عمان، کشوری با قابلیت‌های بسیار زیادی است، اظهار کرد: این کشور هم در اقیانوس هند، هم در بخشی از دریای عمان و هم در تنگه هرمز دارای ساحل است؛ کشور وسیع‌تری نسبت به دیگر کشور‌های منطقه است و از همه مهمتر اینکه در همسایگی یمن قرار دارد؛ بنابراین جایگاه این کشور برای ایران دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی افزود: عمان همچنین ظرفیت‌های زیادی برای روابط اقتصادی دارد؛ این کشور می‌تواند پذیرنده بسیار خوبی برای برای کالا‌های ما باشد و روابط دو کشور می‌تواند کاستی‌های که در زمینه صادرات و تجارت وجود دارد، برطرف کند و جایگزین برخی کشور‌هایی که با رژیم صهیونیستی همسویی کردند، باشد؛ لذا باید انتظار داشته باشیم این سفر سرآغازی برای فصل روابط بیشتر و گسترده‌تر با ایران باشد.

قنادباشی با بیان اینکه تجارت تنها سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: با توجه به اینکه دولت به دنبال رونق گردشگری نیز هست، عمانی‌ها می‌توانند در این زمینه، رونق‌بخش باشند و ما می‌توانیم از برقراری این روابط بهره‌مند شویم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها