نماینده مردم در مجلس:

مجلس با تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه، مطالبه مردم را پاسخ داد

جوکار گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح شفافیت قوای سه‌ گانه مطالبه مردم را پاسخ داد و گام مهمی برای مقابله با فساد برداشت.
کد خبر: ۵۲۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ - 22May 2022

مجلس با تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه، مطالبه مردم را پاسخ داد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: مجلس با تصویب طرح شفافیت قوای سه گانه مطالبه مردم را پاسخ داد و گام مهمی در مسیر مبارزه با عدم شفافیت، فساد و رانت برداشت.

وی افزود: رانت و فساد در سایه عدم شفافیت ایجاد می‌شود و اگر همه تصمیات در مسیر روشن و در مقابل دیدگان ملت گرفته شود مشکلی پیش نمی‌آید و اگر بخش‌هایی که پول سازی می‌کنند و در مورد اقتصاد تصمیم می‌گیرند در مقابل دیدگان مردم عمل کنند، بسیاری از رانت‌ها از بین می‌رود و مردم قضاوت می‌کنند که آیا منافع آن‌ها در نظر گرفته شده یا منافع عده‌ای خاص دیده شده است؟

وی با بیان اینکه گام اول مبارزه با فساد از بین بردن امکان وقوع جرم و فساد است، گفت: شفافیت یعنی از بین بردن بستر فساد، اگر سیستم‌ها بر اساس قانون پیش بروند و دست افراد در اعمال نفوذ، سلیقه و نظر بسته باشد و مردم شاهد مسیر تصمیمات باشند فساد به حداقل ممکن می‌رسد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با رای مجلس مصوبات شورا‌ها و هیئت وزیران و حتی کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز با شفافیت در معرض قضاوت مردم قرار می‌گیرد و مگر اینکه مسائل امنیتی و دفاعی در میان بوده و امکان سوء استفاده دشمنان محتمل باشد.

جوکار خاطر نشان کرد: از این پس بر اساس شرع و قانون، شورای نگهبان طبق قانون وظیفه دارد این طرح را بررسی کند و نسبت به آن اعلام نظر نمایید و ما منتظر نظر شورا خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها