فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم:

کارنامه روحانیت در دفاع مقدس درخشان است

سردار اکبری گفت: روحانیت در دفاع مقدس و در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی داشته است.
کد خبر: ۵۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸ - 22May 2022

کارنامه روحانیت در دفاع مقدس درخشان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار روحانی شهید کشور به میزبانی شهر قم که چهارم خردادماه برگزار می‌شود، امروز یادواره ۸۱ شهید روحانی و طلبه استان چهارمحال و بختیاری و ۷۰ شهید روحانی جامعه عشایری کشور در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار «علی‌محمد اکبری» در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای روحانی، تصریح کرد: نقش روحانیت مختص به دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیست؛ بلکه روحانیت از قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام در صحنه‌های مختلف حاضر بودند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با یادآوری نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، افزود: نقش روحانیت در دفاع مقدس و در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی است.

سردار اکبری گفت: بصیرت‌افزایی و روشنگری و تقویت معنویت در جبهه‌ها مرهون نقش بسزای روحانیت بود.

وی با یادآوری وقوع بیش از ۲۸ جنگ و فتنه در کشور بعد از انقلاب اسلامی، نقش روحانیت در مقابله با این فتنه‌ها را بی بدیل دانست و افزود: یکی از این عرصه‌های پیکار دفاع از حرم آل‌الله است که روحانیون در این عرصه شهدایی را تقدیم اهل‌ بیت (علیهم‌السلام) کرده‌اند و روحانی مدافع حرم شهید محمدعلی قلی‌زاده از استان چهارمحال و بختیاری نیز در این راه به فیض شهادت نائل شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) با بیان اینکه یادواره شهدای روحانی استان ذیل کنگره ملی چهار هزار شهید جامعه روحانیت کشور که چهارم خردادماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، برپا شده است، ادامه داد: آمار ۸۱ نفری شهدای روحانی استان نسبت به جمع قلیل روحانیون که در آن زمان در استان حضور داشتند، بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

وی گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید جامعه روحانیت کشور و ۱۰هزار شهید جامعه عشایری کشور، اقداماتی در استان انجام شده و در دستور کار است که از جمله می‌توان به سرکشی از تک‌تک خانواده‌های شهدای روحانی استان اشاره کرد که هیأت‌هایی از مسئولان ارشد استان، فرماندهان سپاه و بسیج، روحانیون و اساتید حوزه در منازل شهدا حضور یافته و خانواده‌های آنان را تجلیل کردند.

سردار اکبری همچنین از برپایی غرفه آثار شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاهی به همین منظور در حاشیه کنگره ملی چهار هزار روحانی شهید در شهر مقدس قم خبر داد و از بسیج اساتید و طلاب استان و دست‌اندرکاران این مراسم‌های معنوی تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها