رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

مسیر دیروز «بروجردی» دکترین امروز ارتش و سپاه است

سردار جلالی در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار بروجردی تأکید کرد: بدون شک آنچه بروجردی را از دیگر شهدای انقلاب اسلامی متمایز می‌کند، شیوه، مرام و مسلک او در زمان حضور در کردستان بود.
کد خبر: ۵۲۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ - 22May 2022

مسیر دیروز «بروجردی» دکترین امروز ارتش و سپاه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت چهلمین سال شهادت سردار محمد بروجردی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«چیزی که من از شهید بروجردی احساس کردم و یک احترام عمیقی از او در دل من به وجود آورد، این بود که دیدم این برادر، با کمال متانت و با کمال نجابت، به چیزی که فکر می‌کند مسئولیت و وظیفه است.»؛ این جمله از زبان مقام معظم رهبری در وصف شهید بروجردی، برای بیان عظمت شخصیت این مرد بزرگ کافی است.

محمد بروجردی نماینده نسلی است که هرچه داشتند را در طبق اخلاص برای پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی فدا کردند. محمد بروجردی از جمله بنیانگذاران اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب نیز در مقابله با عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب به‌ویژه در کردستان که به دنبال نابودی نهال انقلاب بودند، دلیرانه ایستاد و در این راه نیز به درجه رفیع شهادت رسید.

اما بی‌شک آنچه بروجردی را از دیگر شهدای انقلاب اسلامی متمایز می‌کند، شیوه، مرام و مسلکش در زمان حضورش در کردستان بود. این شهید بزرگوار زمانی برای نجات کردستان به منطقه اعزام شد که به علت نفوذ و فعالیت گسترده ضد انقلاب، همه، کردستان را از دست رفته می‌دیدند. اما بروجردی راهبردی متفاوت در پیش گرفت. راهبردی که او را به «مسیح کردستان» معروف کرد؛ زیرا اعتقاد راسخ داشت آن شخصی که مردم کردستان را دوست داشته باشد، می‌تواند در کردستان کار کند و بروجردی به واقع به مردم محروم و ستم‌دیده کردستان علاقه داشت و همین مسیری که شهید بروجردی در کردستان دنبال کرد، بعد‌ها تبدیل به دکترین ارتش و سپاه شد.

مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی بروجردی نیز درسی است برای همگان. همین روحیه بود که باعث شد وقتی در سانحه سقوط بالگرد مجروح شده بود به جهت حفظ انسجام نیرو‌ها با نصف بدن گچ گرفته در منطقه ماند.

فرماندهی مقتدر با اخلاق از بروجردی الگویی موفق برای همه جوانان و نیرو‌های مسلح ساخته است.

بدون تردید بهترین روز‌های زندگی‌ام در کنار این شهید بزرگ سپری شد، روز‌های که همواره به آن افتخار خواهم کرد.

روحش قرین رحمت الهی و بهشت جاودان و همنشینی با اولیاءالله مأوایش.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار