فتح خرمشهر، فتح خون/ معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان خبر داد:

برگزاری آیین پایانی جشنواره خاطره‌نویسی «آنچه دیدی بگو» در سوم خرداد

جویدراوی گفت: آیین پایانی جشنواره خاطره‌نویسی «آنچه دیدی بگو» همزمان با گرامی‌داشت سوم و چهارم خرداد ماه در اهواز برگزار می شود.
کد خبر: ۵۲۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰ - 22May 2022

برگزاری آیین پایانی جشنواره خاطره‌نویسی «آنچه دیدی بگو» در سوم خردادبه گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، آیین پایانی جشنواره خاطره‌نویسی «آنچه دیدی بگو» همزمان با گرامی‌داشت سوم و چهارم خرداد ماه در اهواز برگزار می شود.

«مریم جویدراوی» معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با بیان این‌ که زمان برگزاری آیین پایانی این جشنواره پیش از این در بهمن‌ماه سال گذشته اعلام شده بود، اظهار داشت: با توجه به تمدید زمان شرکت در این جشنواره، زمان برگزاری مراسم اختتامیه نیز تغییر یافت.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره امسال و برای اولین بار به صورت تخصصی برگزار شده است افزود: آثار از استان‌های البرز، لرستان، فارس، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، گیلان و خوزستان به دبیرخانه این جشنواره رسید و توسط چهار داور ارزیابی شدند که از بین آنها ۲۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در نهایت ۱۰ اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شدند.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان گفت: به سه خاطره برگزیده این جشنواره، جوایزی اهدا می شود و همچنین هفت خاطره نیز شایسته تقدیر قرار می گیرند.

وی یادآور شد: حفظ ارزش‌های معنوی دفاع مقدس، ثبت تاریخ شفاهی جنگ و خلق آثار ادبی ماندگار در زمینه‌ ادبیات جنگ و اینکه تاکنون به صورت تخصصی اقدامی درباره گردآوری اطلاعات مرتبط با بمباران شهری در حوزه دفاع مقدس صورت نگرفته است از مهمترین اهداف برگزاری این جشنوار بوده است که معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با همکاری اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اقدام به برگزاری مسابقه «آنچه دیدی بگو» کرده اند.

جویدراوی افزود: این مسابقه با محوریت جمع‌آوری خاطرات بازمانده از بمباران شهری در هشت سال دفاع مقدس برگزار شد که فایل‌های ارسالی به عنوان یک سند از هشت سال دفاع مقدس بایگانی می شوند همچنین بانک اطلاعاتی بر این اساس تهیه و گردآوری و کتابی نیز با همین مضمون چاپ می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها